PUBLICITAT

Només una empresa compleix la seguretat en el treball

  • Vipsa és l'única que pot oferir una cobertura de serveis de prevenció aliens
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Les empreses del país que no tinguin un servei de prevenció adaptat a l'empresa tenen l'obligació, segons la Llei 34/2008, del 18 de desembre, de seguretat i salut en el treball, de contractar una empresa que doni aquest servei. Fins al moment, i des que es va aprovar la llei, només una empresa ha obtingut l'aprovació del Ministeri de Salut, Benestar i Treball pel que fa a aquest aspecte: Vipsa. Tot i així, hi ha diverses empreses al país que estan en tràmits per obtenir aquesta acreditació, encara que no es pot saber quan obtindran el certificat oficial del Govern per poder exercir com a servei de prevenció aliè, tal com van informar a l'ANA des del Departament de Treball.

Segons la llei, que s'aplica a tots els sectors d'activitat, "els empresaris han de garantir la seguretat i la salut en el treball dels treballadors, en tots els aspectes relacionats amb la feina". Amb aquesta finalitat han de prevenir els riscos laborals mitjançant la integració de l'activitat preventiva i l'adopció de totes les mesures necessàries per protegir la salut del treballadors.

Per això, les empreses han de contractar un servei de prevenció aliè quan la designació d'un o diversos treballadors és insuficient per constituir un servei de prevenció propi, o quan l'empresari assumeix només parcialment les funcions preventives.

L'empresa Vipsa és, fins al moment, l'única que pot oferir un servei legal de cobertura de serveis de prevenció aliè. Per obtenir l'acreditació ha hagut de complir diversos requeriments. L'article 15 de la Llei fixa els requisits, alguns dels quals són disposar d'instal.lacions, personal i equips necessaris, professionals contractats amb la qualificació necessària, amb un mínim d'un expert en cadascuna de les especialitats preventives de medicina del treball, seguretat en el treball, higiene industrial i ergonomia i psicologia aplicada. A més, també han de tenir una pòlissa d'assegurança per un import mínim de 900.000 euros.

La Llei estableix diferents modalitats organitzatives que els empresaris han d'assumir. D'una banda, a les empreses de menys de deu treballadors l'empresari pot assumir directament la prevenció, sempre que exerceixi habitualment la seva activitat en el centre de treball i tingui les capacitats necessàries. Quan l'empresa té una dimensió més gran, es pot designar entre els treballadors algun encarregat o recórrer, com en la gran majoria dels casos, a un servei de prevenció aliè. Les persones que siguin encarregades de la prevenció han d'estar formades.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT