PUBLICITAT

Andorra La Vella

El 46 % dels tràmits administratius seran virtuals abans d’acabar l’any

El Govern es proposa reduir cues i temps d’espera amb la utilització de nous sistemes informatitzats

Per ESTEFANIA GRACIA

El ministre Alcobé presenta la proposta de tramitació virtual al Consell General, ahir.
El ministre Alcobé presenta la proposta de tramitació virtual al Consell General, ahir. | ANA / M. B.
Andorra es vol assimilar cada cop més al model administratiu e-Estonia que proposa una tramitació cent per cent online, entre altres aspectes. Així, el Govern s’ha proposat que el 46% dels tràmits administratius del país es facin de forma virtual abans de finalitzar l’any. 
 
Durant el 2015 es van realitzar 128.000 tràmits (112.000 des de Govern i 16.000 des dels comuns). Seguint aquestes dades, es pretén que abans de finalitzar l’any prop d’uns 55.000 tràmits administratius s’hagin realitzat de forma online. Un objectiu que permetrà agilitzar cues i reduir els temps d’espera. 
 
Per complir aquesta fita, documentacions com la renovació dels permisos de conduir o del passaport (no la recollida), així com la llicència de pesca o caça o l’adquisició del forfet extraescolar d’esquí passaran a fer-se de forma virtual. La majoria d’aquests es podran fer a través d’Internet abans de l’estiu.  
 
Tanmateix, tot i no tenir unes dates tant concretes, el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, va matisar ahir durant la presentació de la iniciativa que s’està treballant en la introducció d’altres tràmits online com «les matriculacions i traspassos de vehicles o les obertures i reserves de noms de comerços o societats». 
 
Certificat electrònic / Per acompanyar a les tramitacions virtuals, a partir del mes de juny alguns documents hauran d’anar acompanyats d’un certificat electrònic que permetrà crear una identitat digital a l’usuari i poder firmar via online obtenint tota la legalitat. Tot i que encara no s’ha especificat en quines documentacions s’haurà de presentar aquest certificat, Alcobé va destacar que tan sols serà «un complement del MIL» que actualment ja es fa servir en e-tràmits del Govern. 
 
Una vigència internacional / Aquest certificat electrònic serà compatible a nivell internacional, ja que el secretari d’Estat de l’àrea, Antoni Rodríguez, va matisar que per emprar-lo s’han dut a terme «les mateixes directrius que utilitza la Unió Europea». Per tant, aquesta eina podrà facilitar les tramitacions foranes i fins i tot en un futur «podria aplicar-se al vot per correu», permetent que no hi haguessin tantes problemàtiques a l’hora de voler exercir aquest dret des d’Andorra. 
 
Tot i això, també s’està treballant perquè el certificat electrònic uneixi els diferents ens públics del país, emprant-se per exemple conjuntament amb les documentacions de la CASS amb l’objectiu d’anar agrupant cada cop més les tramitacions dels ciutadans. 
 
Prova pilot del servei d’atenció / El passat u d’octubre, el Govern va iniciar una prova pilot per veure si l’horari d’atenció al públic era l’adient i per buscar millores en aquest àmbit. A part de remodelar l’espai d’atenció amb un nou mostrador d’informació general, l’Administratiu va fer canvis en l’horari allargant l’obertura fins a les set de la tarda.
 
Tot i que la iniciativa encara no ha finalitzat, doncs acaba aquest mes, Alcobé va matisar que no serà necessari obrir fins les 19.00 hores ja que la màxima afluència es concentra al matí i fins més o menys les cinc de la tarda. 
 
D’altra banda, s’està treballant en la creació d’una «centraleta telefònica que permetrà agilitzar trucades entre l’Administració i donar una millor atenció telefònica, ja que aquest servei ha presentat algunes deficiències i duplicitats», va assegurar el ministre. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT