PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Afers Socials i Salut es coordinen pels serveis sociosanitaris

El Consell de Ministres crea la Comissió Interministerial per treballar conjuntament

Per EL PERIÒDIC

Edifici Administrati de Govern a Andorra la Vella.
Edifici Administrati de Govern a Andorra la Vella. | EL PERIÒDIC
El Consell de Ministres va aprovar ahir el Reglament regulador de la Comissió Interministerial de Serveis Sociosanitaris, a proposta del ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i del de Salut, Carles Álvarez. La comissió té per objectiu la coordinació dels dos ministeris en matèria d’atenció social i sociosanitària. 
 
L’última reestructuració del Govern va separar els departaments d’Afers Socials i de Salut en dos ministeris diferents, de manera que les competències en matèria general d’atenció social i sociosanitària queden atribuïdes a la Secretaria d’Estat d’Afers Socials i Ocupació, que s’ha de coordinar amb el Ministeri de Salut mitjançant la comissió. La comissió té com a funcions principals: «Col·laborar en el desenvolupament del model i els serveis sociosanitaris, coordinar el desplegament i l’aplicació de la normativa sociosanitària en relació amb la normativa sanitària, proposar els aspectes relacionats amb el finançament sanitari dels serveis sociosanitaris, establir els protocols que permetin millorar la coordinació i la cooperació entre l’àmbit sociosanitari i l’àmbit sanitari, i intercanviar informació i elaborar propostes de millora sobre els serveis sociosanitaris i els serveis sanitaris».
 
La Comissió Interministerial de Serveis Sociosanitaris està formada per vuit membres: els ministres competents en matèria d’afers socials i de salut, que n’exerceixen la presidència conjunta; la secretària d’Estat d’afers socials, el director del Departament de Salut, el director general del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), el director de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) i el cap de l’Àrea de Serveis Sociosanitaris. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT