PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Turisme augura un ascens del 3,5% en la xifra de visitants

El comportament positiu del mercat francès ha de permetre assolir l’objectiu, fixat en 32.000 persones

Per marisa da costa

Desenes de persones passegen pels establiments de l’avinguda Carlemany, la passada temporada d’estiu.
Desenes de persones passegen pels establiments de l’avinguda Carlemany, la passada temporada d’estiu. | Tony Lara
El creixement «excepcional» en concepte de visitants experimentat la darrera temporada estival –xifrada en 19,6 punts– fa difícil pensar en una nova espuntada d’aquestes consideracions. Mantenir els nombres i millorar-los de manera més modesta és, no obstant, l’objectiu de la campanya de comunicació per a promocionar Andorra com a destí pel proper estiu exposada ahir públicament per part de les entitats turístiques davant dels agents del sector. Es manté també la partida destinada a dita finalitat, valorada enguany en 2.142.000 d’euros.
 
La millora en matèria econòmica a Europa així com la «seguretat» d’Andorra, acompanyades d’una estratègia més focalitzada en perfils determinats, són els factors que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, confia han de permetre assolir el 3,5% de creixement en el número de persones que arribaran aquest estiu al país. L’optimisme el lidera el mercat francès, que s’espera que sigui procedència de gairebé una tercera part dels 32.000 visitants en què s’augura créixer la temporada estival del 2016.
 
Encara sense resultats definitius sobre la taula però en vista d’un hivern amb una «pujada a nivell de clients» s’afegeix a l’origen de la confiança manifestada pel director d’Andorra Turisme, Betim Budaku, durant la presentació d’una campanya que reitera la seva incidència, especialment, en determinades zones d’Alemanya, els Països Baixos, Bèlgica i Gran Bretanya. La tàctica, però, canvia: la promoció, que ja va engegar-se a mitjans del darrer mes i s’allargarà en el cas del centre europeu fins a finals de maig, no es farà de forma indiscriminada sinó «adhoc a cada mercat».
 
Comunicació personalitzada/ Andorra Turisme ha optat enguany per un canvi en l’estratègia comunicativa i de promoció del país. Un cop assumida la impossibilitat d’«esperar que Andorra s’ompli de manera massiva», ara la finalitat passa per encisar determinats «nínxols». És a dir, anar directament a actuar sobre aquells sectors socials que tenen al Principat un espai idoni i adequat per a la pràctica de les seves aficions o interessos. Així ho va explicar la directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, qui va reconèixer la dificultat de competir contra les destinacions de platja. Actuar a partir de les seccions esportives, de cultura i oci dels mitjans de comunicació de dites zones així com a través de llocs web especialitzats, per exemple, en cicloturisme, són les vies per les quals se cercarà atraure clients sensibles al turisme de muntanya i cultura que s’ofereix a Andorra.
 
El canvi de xip orientat a sectors socials específics, en detriment del «turisme massiu», passa pel mateix portal d’Andorra Turisme: el contingut de les pàgines varia en funció de l’origen del visitant: així com l’usuari anglès serà seduït a través de l’oferta del wellness o les compres, l’alemany serà informat en primera instància sobre les activitats disponibles a la muntanya.
 
Actuació als territoris veïns/ Espanya i França seguiran suposant la principal font de visitants, esperant-se de la darrera un ascens més important després dels esforços esmerçats en presentar Andorra no només com a zona de compres sinó com un destí on passar vacances de més llarga durada. Així, s’espera portar 623.377 espanyols i 216.340 francesos, experimentant creixements del 3,3 i del 4,5%, respectivament. El potencial del veí del sud també passa, però, pels turistes que, sobretot la costa catalana, acull. S’espera atreure’ls per tal que passin un dia de compres al país o bé s’apropin a presenciar Scalada, per exemple. 
 
Noves publicitats a les xarxes socials, un nou anunci de l’espectacle del Cirque du Soleil i l’espot amb què l’any passat es presentava el Principat  a través de Youtube i cadenes televisives d’arreu, entre altres actuacions, han de permetre l’assumpció dels objectius preestablerts des de les institucions dedicades a l’àmbit turístic. 

Abril i maig, mesos d’«impàs» sense grans afluències/ El recentment estrenat mes i el proper mes de maig s’esperen especialment faltats d’afluència turística. La falta de ponts i períodes d’estiu han portat a Andorra Turisme a evidenciar aquesta «etapa d’impàs» en què no s’ha fet ni l’esforç de promocionar Andorra com a destí turístic, tal com van reconèixer tant Betim Budzaku com el mateix titular de Turisme. Aquesta esma s’ha dedicat a la preparació d’esdeveniments mundials, altres ofertes i la comunicació durant la resta de mesos de l’any. S’estudiarà, més endavant, la via per cobrir tot el període anyal i no deixar buits com els dels mesos d’abril i maig. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT