PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Apaag lamenta la imatge que es té dels funcionaris

Verdú demana que no es generalizin les crítiques al col·lectiu

Per LÍDIA RAVENTÓS

Ciutadans esperant el seu torn al Servei de Tràmits del Govern.
Ciutadans esperant el seu torn al Servei de Tràmits del Govern. | TONY LARA
L’Associació de Personal Adscrit a l’Administració General (Apaag) lamenta que es relacioni la paraula funcionari amb un mal servei i que les acusacions per un mal tracte per part del col·lectiu es facin de forma generalitzada. Així ho va constatar ahir en declaracions a EL PERIÒDIC el president de l’entitat, Albert Verdú, arrel de les crítiques rebudes dilluns pel Raonador del Ciutadà, Josep Rodríguez, que va assegurar que el 35% de les queixes que es reben són a causa d’un comportament inadequat dels funcionaris. Respecte això, Verdú va apuntar que «aquests titulars molesten perquè no s’ajusten a la realitat» i va sentenciar que «s’està generalitzant molt i això provoca que es relacioni un mal servei amb la paraula funcionari».

El president de l’Apaag va expressar que «com a representant del cos general estic sorprès i cal dir que no ens sentim al·ludits» amb les paraules del Raonador. En aquest sentit, Verdú va valorar que el funcionariat del país «fa esforços per fer-ho bé» i va valorar que la feina que realitzen és «molt satisfactòria» i assoleix «nivells força òptims».
Segons va manifestar Albert Verdú, des de l’associació no es té constància que existeixi un descontentament general amb el col·lectiu i va remarcar que «considerem que el servei que donem és l’òptim». Per això, va demanar que «quan es facin aquesta classe de declaracions cal detallar més a qui van dirigides perquè les crítiques són massa àmplies i ens posen a tots dins del mateix sac». Verdú també va recordar que «hem de tenir en compte que en conceptes com els tràmits tenim certificats internacionals que avalen la nostra feina».

Per tot, el president de l’entitat  va subjectar que les reclamacions van dirigides a un gremi molt concret de l’administració fent referència a la CASS i va lamentar que es generalitzi. «El problema al final és que la paraula funcionari acaba tenint una connotació negativa», va insistir. I en aquest sentit, va manifestar que desconeixen el funcionament amb els treballadors de la CASS però que en tot cas «els que se sentin al·ludits hauran de respondre».

L’USdA carrega contra el Govern/ El secretari general de la Unió Sindical d’Andorra (USdA), Gabriel Ubach, va carregar la responsabilitat de l’actitud dels funcionaris a les polítiques posades en marxa per l’Executiu. Segons va comunicar Ubach, el funcionariat s’ha d’esforçar per donar un bon servei a la ciutadania «i un toc d’atenció general va bé» però «cal dir que l’administració últimament tampoc els ha tractat massa bé».

Així, el secretari general de l’USdA va considerar que la raó de les queixes rebudes envers el tracte que donen els funcionaris a la ciutadania rau en un descontentament dels treballadors a causa de les polítiques del Govern. «El nivell de treball pot baixar quan la satisfacció no és l’òptima», va apuntar. I va afegir que  «el Govern ha enfrontat la societat civil contra els funcionaris i no són ells els que tenen comptes a Panamà».

En aquest línia, Ubach va recordar que «el mateix cap de Govern ha dit moltes vegades que els funcionaris tenen millors condicions i això acaba provocant que es tingui aquesta imatge del col·lectiu». Per l’USdA, cal buscar les responsabilitats i demanar explicacions «a qui les té». «La responsabilitat no és del que escombra, s’ha de mirar més amunt», va anotar. Al capdevall, segons va comunicar Gabriel Ubach, «tot el país està molt decebut amb les polítiques de Toni Martí, no només aquest col·lectiu».  

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT