PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Com afecta la prohibició dels frens de disc?

Diferència d’opinió entre els comerços de venda de bicicletes

Per ALBERT CANES

Uns ciclistes, en la passada edició de la Volta als Ports.
Uns ciclistes, en la passada edició de la Volta als Ports. | TONY LARA
Aquest rotatiu publicava ahir una informació sobre la intenció de la Federació Andorra de Cicilisme (FAC) de prohibir els frens de disc a les marxes cicloturistes a banda de les curses professionals que es desenvolupin al país després de veure el perill que pot suposar aquest element amb l’accident en el qual es va veure implicat Fran Ventoso (Movistar Team). Tant la FAC com els organitzadors de les dues grans marxes del país, la Volta als Ports i La Purito Andorra, veien amb bons ulls aquesta decisió que se sotmetrà en els propers dies a la junta de la federació.
 
Malgrat això, hi ha una altra part a qui també afecta aquesta prohibició: els comerços dedicats a la venda de bicicletes, així com els compradors que han apostat pel disc i que es poden trobar amb la situació de no poder anar a marxes amb la seva nova adquisició. «Han fet una prova amb els professionals i el resultat ha estat nefast. És una llàstima perquè el disc frena molt bé i tots pensem que en un marge de dos anys estarà instaurat. És el futur, però el que ha passat és un contratemps», comenta Toni Iglesias, que treballa a la direcció de DandyBikes. «És comprensible que els organitzadors vulguin prohibir-ho. Pot ser un problema quan els cicloturistes estan en pilot perquè la roda del veí pot provocar un tall en qualsevol topada fortuïta, com ha passat». 
 
Aquest establiment té la 'sort' de no tenir cap vehicle amb l’element en discòrdia, però altres que sí ho tenen es troben amb dificultats. «La meva casa ha fet una inversió molt gran en el fre de disc. Hi ha marques que a l’hora de fer la comanda m’han obligat a comprar bicicletes amb disc i ara serà un problema per vendre-les», indica el propietari de la botiga Triatló Bike Shop, Felip Botellé. 
 
«A nivell de seguretat, no és el mateix en BTT que en carretera perquè les velocitats són menys altes i el disc té el seu risc quan es va més ràpid. Han de millorar el tema de la seguretat, com han fet amb les motos», explica el cap del taller de l’Intersport, Dani Lechado, que opina que «els frens normals tenen una qualitat impressionant, tot i que el disc dóna una seguretat extra». De fet, tots els comerciants consideren que hi ha d’haver una millor en aquest sentit de la seguretat, amb una carcassa de carboni. «He parlat amb fabricants i hi estan treballant», assegura Botellé, esperançat que se solucioni el tema. 
 
Alguns comerciants, però, aposten plenament en el fre de disc quan es tracta del cicloturisme, el qual consideren diferent al professional. Aquest és el cas de Jordi Granja, propietari de Jorma Bike. «Abans m’estimo més un fre de disc. Dóna més seguretat en la frenada i és més suau. Sempre el recomano. No té gaire sentit en una marxa cicloturista, on no són professionals, prohibir el disc. Crec que això no tirarà endavant», exposa convençut. 
 
La decisió d’acabar amb aquest element a nivell amateur també portarà cua a les marques i comerciants que, tot i això, sempre posen la seguretat per davant de tot malgrat pensar que el disc és el futur.
PUBLICITAT
PUBLICITAT