PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera competirà a tres proves del Mundial Lites

Debutarà a Noruega per després participar a Suècia i Catalunya

Per EL PERIÒDIC

Albert Llovera i Krzysztof Holowczyc mostren la seva entesa per aquesta temporada.
Albert Llovera i Krzysztof Holowczyc mostren la seva entesa per aquesta temporada. | Fotoesport
Era el seu objectiu de la temporada i l’ha aconseguit tancar. Albert Llovera competirà aquest any al Campionat del Món de rallycross Lites, afrontant una disciplina que encara no havia provat mai i que feia temps que li rondava pel cap. Era el que el motivava, afirmava setmanes enrera. Competirà a tres proves del calendari, a Noruega, Suècia i Catalunya.
 
La participació del pilot andorrà en aquesta especialitat es deu a l’acord signat després de setmanes de converses amb Krzysztof Holowczyc, tota una institució a Polònia, i que en l’edició del 2015 al Ral·li Dakar va concloure a la tercera posició de la general de cotxes al volant d’un Mini. És també un dels pilots participants al Mundial de rallycross. Els resultats de Llovera a les dues darreres edicions a la prova sud-americana i els contactes que van tenir per aquells paratges va servir per iniciar una relació que els ha portat a unir camins amb l’andorrà portant un cotxe de l’equip d’Holowczyc.
 
La Lites és una segona categoria del Mundial, amb equips que compten amb pressupostos més limitats, però que segueixen el mateix calendari de competició. Les cites en les que prendrà part són les de Noruega (11-12 de juny), Suècia (2-3 de juliol) i Catalunya, al traçat de Montmeló, el 17 i 18 de setembre. «La possibilitat de competir en un circuit curt, variat i derrapar com una constant em motiva molt. Estic convençut que els rivals seran especialistes nòrdics i britànics, i per tant el calendari parcial em servirà per adaptar-me al sistema de competició. Al moment de triar els escenaris, m’han aconsellat que les proves del nord d’Europa són de les millors quant a organització i ambient de públic», assenyala Llovera, que passa de competir en curses de llarga durada com són els ral·lis o el mateix Dakar, a fer-ho en una especialitat que es decideix a l’esprint.
 
El prototip que portarà s’està condicionant a la seva conducció per estar a punt per a l’estrena. «D’aquí a mes i mig es disputa el primer compromís al que participarem. La mecànica s’està acabant a les instal·lacions de l’equip a Varsòvia. Després haurem d’acoblar els comandaments per pilotar amb la mans. En aquesta ocasió fer un test pot resultar més fàcil que amb altres vehicles però cal trobar el temps necessari per fer-ho abans del viatge a Noruega».

Comenta aquest article

PUBLICITAT