PUBLICITAT

Llovera, 7è en S2000 després de la primera etapa a Alemanya

  • L'esforç físic passa factura al pilot andorrà, que acaba a 8min 57s del primer
EL PERIÒDIC
TRIER

Periodic
El Fiat Grande Punto S2000 de Llovera i Rozada, ahir en un dels trams de la cursa alemanya. Foto: FOTO ESPORT

Albert Llovera i Borja Rozada (Grande Punto Abarth S2000) van completar la primera jornada del Ral.li d'Alemanya amb la 7a plaça entre els vehicles que disputen el Campionat del Món S2000, a gairebé 9min dels líders, Prokop-Tomanek (Ford Fiesta). L'equip txec de Ford va decantar al seu favor per menys de 6s respecte al segon, l'equip suec de Skoda, amb Andersson i Frediksson. Llovera, en el seu retorn a Alemanya, no va poder seguir el ritme dels rivals més ràpids del S-WRC i es va imposar com a objectiu mantenir-se en carrera i anar millorant les seves prestacions sobre asfalt a força de superar especials, això sí, en unes condicions molt delicades.

L'inici va ser en un marc tradicional a la regió vinícola de Mosel. Les carreteres estretes i l'asfalt brut van ser els primers obstacles que va haver de superar Llovera: "Les carreteres han anat empitjorant a mesura que anaven passant els cotxes. El primer tram l'hem fet neutralitzats, un fet que no ajuda en res a mantenir la concentració. La primera passada per les especials ha estat complicada, potser m'he obsessionat massa amb els encreuaments i els frens de mà i... hem perdut mes temps de l'esperat". Per al pilot andorrà, en la segona passada van millorar les coses: "Els cronos canten, hem baixat els temps de l'anterior pas de manera clara i m'he trobat més a gust superant els encreuaments".

Això sí, el sistema de frenada ha fet patir Llovera: "Ara mateix tinc els braços molt cansats, l'esforç extra de llançar el cotxe amb el fre de mà es nota, però farem recuperació perquè hem d'estar al 100%. Hem de continuar amb la inèrcia positiva". El pilot té d'objectiu sumar punts en la primera prova d'asfalt de l'any i ja ha fet el primer pas: "Puntuar aquí ens donaria un plus de moral molt important per afrontar la part final del campionat".

Les pistes de la zona militar de Baumholder seran l'escenari on es disputarà la segona jornada d'avui d'aquest ral.li. En total gairebé 190 km de velocitat repartits en vuit especials (4 diferents), entre les quals cal destacar la temuda doble passada per Panzerplatte, que amb els seus 48km serà un test molt dur per a la resistència física de Llovera. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT