PUBLICITAT

encamp

El Comú d’Encamp acceptarà la construcció de l’heliport nacional

L’oposició torna a carregar contra «la gestió del personal» del comú i n’exigeix una reglamentació

Per m.c.

Un helicòpter nacional.
Un helicòpter nacional. | Tony Lara
Encara és prematur parlar de la ubicació de l’heliport a la parròquia encampadana perquè l’opció encara està sent estudiada des de l’administració central. La possibilitat, no obstant, que la instal·lació s’emplaci als terrenys propers a FEDA no desagrada al sí de la corporació. També està sent objecte d’anàlisi l’«organigrama» de la casa comuna, una qüestió que ahir era motiu de crítica per part de l’oposició encampadana, que novament va aprofitar la sessió ordinària de consell per carregar contra «la mala gestió del personal». La qüestió portava la formació socialdemòcrata a exigir «un reglament per regular la mobilitat i la promoció interna del personal» per tal que se segueixi un procés «equitatiu».
 
Tot responent a la demanda del conseller de PS+Independents Joan Sans al respecte de les declaracions dels ministres d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, i el titular d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, sobre la hipotètica projecció a la parròquia de l’heliport nacional, el mandatari encampadà va reconèixer reunions en aquest sentit. «No hi ha hagut una comunicació oficial» però sí que s’ha celebrat una trobada en què a través dels dos ministres, el Govern va fer coneixedor el cònsol sobre l’interès per la parcel·la ubicada a «la zona industrial» propera a Forces Elèctriques. 
 
No hi ha res tancat, però, segons va traslladar el líder de la majoria encampadana, «és una opció que està prenent forma». Les característiques del terreny agraden a l’Executiu: «Té l’espai necessari i una bona accessibilitat». A més, compleix amb els criteris de «proximitat a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany». Sans va saltar en aquest punt: «Proximitat amb Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, només m’ha faltat sentir Encamp», va atacar. Malgrat les diferències, ambdós van veure en l’heliport una oportunitat per a la parròquia, sempre que no intercedeixi en el projecte d’urbanització de la Cabeca. Emplacen a la finalització dels estudis el seu posicionament definitiu però avancen que si els plans de vol no «afecten de manera considerable», es podria estudiar.
 
Organització dels treballadors/ La consellera liberal Maribel Lafoz va mostrar-se ahir especialment exigent en matèria de recursos humans en vista de la manca d’informació per la que es lamenta afectada malgrat la necessitat d’abordar una qüestió que denuncia «des de l’inici de la legislatura». Juntament amb Joan Sans, van fer al·lusió reiterades vegades a la necessitat de posar solució a l’assumpte tot promovent la mobilitat interna per cobrir baixes o jubilacions, d’una banda i, de l’altra, posar fi a la «precarietat» a què es veuen sotmesos els treballadors contractats en règim eventual. En aquest sentit, la minoria no demana únicament «una fotografia de l’organigrama» sinó l’actuació des de la comissió de recursos humans per tal de posar fi a «situacions de malestar» en el sí de l’organ.
 
Vall del madriu/ Com ja va fer durant la legislatura passada, Sans va traslladar al grup demòcrata el descontent per l’escassetat de recursos que es dediquen a la Vall del Madriu-Perafita-Claror, la comissió gestora de la qual creu que hauria de tenir participació per part del Govern, tot donant-li la importació –i partida pressupostària– de què necessita com a Patrimoni de la UNESCO tant per a la seva promoció com per a potenciar-la.
 
Incoació d’expedient/ El conseller de Ld’A per Encamp Jordi Troguet va arremetre contra l’agrupació al capdavant del comú per trigar quatre mesos en actuar davant la seva denúncia pel fet que una empresa operés il·lícitament al Funicamp: «Convido al poble a muntar una empresa il·legal, tenen quatre mesos per a fer-ho», va ironitzar. El cònsol va defensar-se assegurant que el comú va haver d’estudiar la concessió de la zona abans de poder emprendre actuacions. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT