PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Toyota i Lexus queden exclosos del Pla Engega 2016 malgrat tenir cotxes sostenibles

«No entenem perquè no compten els híbrids no endollables», diuen

Per Iván Moure

La franquícia Toyota Motors que ven aquesta marca de vehicles i també els Lexus, no podrà aplicar l’ajut gran del Govern del Pla Engega 2016 degut a que el seu estoc només té híbrids no endollables. Sí es beneficiaran del pla petit de desballestament que ja s’aplicava al 2014 i el 2015, de 750 euros, però no el gran que entra com a novetat aquest any i que s’aplica des de fa un mes, de 8.000 en cotxes nous.
 
La situació no deixa de ser estranya perquè si l’objectiu d’aquest projecte és el de convidar la ciutadania a comprar cotxes sostenibles, els que té l’empresa que dirigeix la família Estragués compleix amb tots els requisits a excepció de què son mig elèctrics i de benzina, a més de  no necessitar un endoll per carregar-se. Cap dels cinc models dels turismes que tenen a la venda arriben al màxim exigit pels requisits firat en un màxim de 120 g/km d’emissió de CO2. De fet, el que més s’apropa, el Toyota Prius +, arriba als 96 i el que menys, el Prius recargable, està en 49. Molt lluny dels límits. Per això «no entenem que aquestes gammes no entrin dins del pla», indica un dels propietaris, l’Eusebi. «No deixen de ser cotxes que no pol·lueixen, que carreguen sols i que permeten fer desplaçaments molt més llargs».
 
VISITA AL MINISTERI DE MEDI AMBIENT / Per això, el propietari de Toyota Motors va decidir anar a Govern a rebre explicacions sobre l’exclusió dels híbrids no endollables. Els va atendre l’assessor David Astrié, qui va ser clar i taxatiu: «Si no es pot endollar, no val», assegura Estragués que li va justificar. «Una raó de poc pes, que no té sentit que derivi en un ajut zero. Ni tan sols plantegen un percentatge més baix respecte dels elèctrics i híbrids endollables», va afegir. Amb tot, l’empresa va deixar clar que per part seva, sí aplica els 750 euros de descompte pels vehicles desballestats (1.500 sumant l’aportació de Govern) i 1.000 més si el client compra un vehicle nou.
 
A Espanya i França, l’Estat contempla ajuts als híbrids no endollables de fins a 4.000 euros en turismes nous. I a Andorra s’ha de tenir en compte que la tendència a comprar -ne d’aquesta gamma són els híbrids. A les dades del 2015 ens remetem: dels 27 sostenibles que van matricular-se, 20 eren híbrids no endollables. I 15 d’ells eren Toyota (5) i Lexus (10).

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT