PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’entrada de turistes a la temporada de neu dobla les previsions i s’apropa als 1,3 milions

L’augment respecte del curs passat és d’un 8,6% i França destaca amb una pujada brutal del 37%

Per Iván Moure

Un gràfic de les entrades a Andorra de turistes, per nacionalitats i per mes de l'any.
Un gràfic de les entrades a Andorra de turistes, per nacionalitats i per mes de l'any. | Font: Govern d'Andorra
Un hivern més es nota que la crisi va afluixant i l’entrada de turistes va en augment. El balanç de la temporada de neu 2015-2016 a Andorra ja esperava, segons les previsions del Ministeri de Turisme, un augment en el número de visitants que pernocten, però no el que s’ha acabat assolint, de més del doble. 
 
Així doncs, si el curs passat la xifra es va aturar en 1.172.966 i s’esperava un 3,4% d’increment, aquest ha estat de 8,6%; és a dir, de 1.273.826. Una xifra que va generar l’orgull de Francesc Camp, qui va catalogar ahir el balanç de «molt positiu» argumentant que «a principis d’any semblava difícil superar el 2015 però hem vist que tant les estacions d’esquí, com en global el número de turistes i el consum que es fa a altres serveis turístic està creixent. Molt contents per com està anant tot, esperem que es mantingui».
 
França crida molt l’atenció perquè ha disparat en un 37% el número de visitants. Espanya està en un 4% i la resta de països sumen un 13%.
 
Tres són els factors als quals el ministre de Turisme atribueix augmentar en més de 100.000 el número de visitants que pernocten: «D’una banda, la nostra feina de plans de mitjans, campanyes de comunicació i promoció del país i també la que fan les estacions d’esquí a l’hivern, que estan fent també bastant esforç, com Caldea i Naturlandia. Tot això sumat i sent consistent en els darrers anys fa que vagis creixent. A la vegada hi ha un context favorable econòmic als països europeus. Només Rússia té un PIB negatiu i això ajuda. Per últim, hi ha un context geopolític d’inseguretat fruit del atacs terroristes a algunes capitals europees que fa que la gent opti per anar al sud d’Europa. Això pot ajudar mes a l’estiu que a l’hivern, no obstant també pot haver influït».
 
UNA CAMPANYA DE 3,5 MILIONS € / Està clar que el primer punt, el de la feina feta des del Principat per atraure al turisme, ha sigut un punt molt a tenir en compte. Les xifres així ho confirmen. Andorra Turisme ha fet una inversió per a la campanya de gairebé 3,5 milions d’euros per atraure el mercat de Bèlgica, Irlanda, gairebé tota Espanya, el sud-est de França i d’Holanda, més de mig Regne Unit i a Portugal, a Lisboa i Porto. Els països veïns, però, són –lògicament– els únics als quals les campanyes s’han fet des del primer a l’últim dia.
 
Gairebé un milió d’euros s’ha destinat als tour operadors però el resultat ha estat passar d’estar a prop dels 300.000 pacs venuts a superar-los gràcies a un increment del 8,6%.
 
El conveni amb Ski Andorra, valorat en 250.000 euros, també va donar els seus fruits mitjançant fires, accions concretes en diversos d’afluència de persones com ara a l’Illa Diagonal de Barcelona, presència a revistes i webs especialitzades, el catàleg d’hivern, el servei de clipping i les rodes de premsa amb Grandvalira i Vallnord a Madrid i Barcelona.
 
Però sobretot, la gran clau de l’èxit ha estat la inversió en el consumidor final, que en pressupost ha superat lleugerament els dos milions d’euros. Les campanyes a les televisions, algunes a canals com Fox i AXN, han tingut el seu pes, com també a les ràdios, revistes, premsa escrita i demès formats, el cinema i la publicitat al carrer. Quant a la cobertura online s’ha donat un petit gir, consistent en reduir el pressupost per a Youtube a la meitat –per aconseguir també la meitat de visualitzacions: 1.357.378– i estendre els tentacles del nom d’Andorra al màxim de canals i webs. El ventall, tal i com ha avançat aquest món fins el dia d’avui, és amplíssim i com no, el feedback majoritari l’han generat els espanyols i els francesos, els millors clients. 
 
No ha faltat la presència en blogs de referència, les exitoses campanyes a Google Search –que han generat 143.039 clics, més d’un 25%  respecte de l’any passat– i a les xarxes socials de renom: facebook. twitter i sobretot, Instagram, que ha pujat com l’escuma passant dels 5.401 seguidors a més de 12.000 en els darrers cinc mesos. Tot això ha generat de manera indirecta un augment en les visites al web www.visitandorra.com, que en un any han augmentat en més d’un 30% les entrades fins arribar al milió i mig. 
 
Camp va deixar clar que la fórmula a seguir és adaptar-se als mercats. «Utilitzem els canals moderns i els segments que poden interessar al nostre producte». El ministre té clar que la vida online d’Andorra Turisme comença a ser vital per millorar any rere any la xifra de turistes que opten per venir al Principat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT