PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El francès té més presència a l'hivern i el rus continua estancat

La promoció amb famosos, un factor que ha pogut ser clau en l'augment d'aquest mercat en un 37%, tindrà continuïtat

Per Iván Moure

Turistes russos a l’estació de Grandvalira, fa dues temporades.
Turistes russos a l’estació de Grandvalira, fa dues temporades. | Àlex Lara
El turista de França ha estat una de les sorpreses més agradables en el balanç de la temporada d’hivern 2015-2016. La seva presència en els darrers mesos, atenció a la dada, ha augmentat en un 37% respecte de l’època de neu anterior. De 109.000 visitants del país del nord, s’ha passat als 150.000.
 
L’accés per carretera no és que sigui fàcil i una explicació lògica podria ser que l’hivern passat, a això s’hi va sumar l’afegit de que diverses vegades es va haver de tallar la frontera del Pas de la Casa a causa de les intenses nevades. Amb tot, Turisme no ho veu així, ja que la previsió inicial era de què es produís un augment, però ni molt menys tant alt. Estava valorat en un 4,6%.
 
No hi ha dubte, però, que en les 74 pàgines del dossier del balanç, la inversió en vendre el nom d’Andorra a França. L’aposta pels Tour Operadors està molt per sota d’Espanya, que en té 8, però s’han buscat altres fórmules per suplir aquesta carència. Una d’elles, la gran novetat del 2016, ha estat l’Andorra Winter Guest, consistent en contractar celebrities i portar-les a Andorra perquè facin propaganda.
 
«No són primeres espases però és un començament», va apuntar Camp, deixant entreveure que aquesta serà la primera edició de moltes. Perquè per al ministre, els formats nous com aquest «s’han de repetir». Aquest any s’ha comptat amb el presentador Jean Michel Maire, l’actor i model Rayane Benseti, la cantant i presentadora Karima Charni, la Miss França 2014 i Miss Univers 2015 Flora Coquerel, la presentadora Malika Ménard –tots ells amb centenars de milers de seguidors– i com a tops els humoristes Jhon Rachid, amb és d’un milió de seguidors a facebook, i Norman, amb gairebé cinc. Els likes a les fotos i vídeos esquiant, comprant o menjant a Andorra d’aquests personatges també és una manera de vendre la marca. 
 
Tot això sense menysprear la cobertura a televisió, premsa, al carrer i les infinites plataformes online han generat l’agradable augment en el turisme francès, que amb tot, continua molt lluny del país veí del Sud, que ha superat la barrera dels 900.000.
L’altra cara de la moneda, possiblement l’única taca d’aquesta campanya, ha estat Rússia. El mercat exsoviètic va caure en picat fa dos anys per passar d’uns 30.000 a uns 15.000 turistes. Respecte de l’any passat, hi ha una davallada del 6% que Camp justifica així: «Que baixi el PIB passa factura a la classe mitja i alta. A veure si som capaços de que la xifra no baixi més, però costarà recuperar aquest mercat».
Sota aquesta premissa, Turisme no aposta tampoc per publicitar-se a Rússia. I per sort, el mercat d’allà continua estancat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT