PUBLICITAT

Andorra la Vella

Educació en verd, pensament ecològic

Uns 200 alumnes de 18 centres dels tres sistemes escolars participen del 6è Fòrum, «més d’un 50%» de tot el país, segons Jover

Per EL PERIÒDIC

Els alumnes de Canillo reben una placa com a nous membres de l’Escola Verda, ahir a la Massana.
Els alumnes de Canillo reben una placa com a nous membres de l’Escola Verda, ahir a la Massana. | TONY LARA
Estava ple de jovent. Uns 200 alumnes de fins a 18 centres dels tres sistemes escolars del Principat van prendre part ahir al matí en el sisè Fòrum d’Escoles Verdes, en el qual els alumnes van poder presentar els seus projectes. A més, es va celebrar l’adhesió de dues escoles noves a aquest projecte: l’Andorrana de Batxillerat i l’Escola Andorrana de Maternal i Primera Ensenyança de Canillo.

El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, va destacar el fet que «més del 50% dels alumnes dels país» prenguin part en aquest projecte que valora «molt positivament» ja que hi participen els tres sistemes i a més es promou que «els alumnes es facin seu» el missatge de la sostenibilitat. També va remarcar que sigui una proposta transversal entre ministeris. L’objectiu tal com va destacar el ministre, és que el projecte es vagi incrementant cada any i, a més a més, el director general de Medi Ambient, Marc Rossell, va explicar que el més important és la continuïtat, «no perdre el nivell» i considera que hi ha d’haver més projectes col·laboratius entre diferents escoles.

Jover, va destacar el fet que «més del 50% dels alumnes del país» participin en aquesta iniciativa. De la seva banda, Rossell creu que hi ha d’haver més projectes col·laboratius entre diferents escoles. El ministre va exposar la importància que aquest sigui un projecte transversal entre ministeris, en aquest cas entre Medi Ambient i Educació. Jover creu que els fruits d’aquest projecte són que com a «societat estem avançant» i «posant el focus sobre la sostenibilitat i el medi ambient».

Rossell, de la seva banda, va destacar, a més, el fet que allò que aprenen els alumnes a l’escola ho transmeten als pares i, per tant, hi ha certs hàbits sostenibles que es van estenent. 

Aquest acte es va emmarcar en la Setmana del Medi Ambient i Rossell va recordar que Andorra és «molt activa» pel que fa a tirar endavant projectes per combatre el canvi climàtic, tal com es fa en diferents polítiques iniciades per l’Executiu. En aquest sentit, va recordar el programa Renova però també la mobilitat sostenible.
Classes de portuguès

Quant a les demandes de la comunitat portuguesa perquè la seva llengua tingui una major presència en l’ensenyament al país, el ministre d’Educació va recordar que hi ha un conveni amb el Govern de Portugal que és «força interessant» i que hi ha un sistema d’optatives que fa que els joves puguin estudiar aquesta llengua.

És més, va destacar que el conveni «preveu només la primera ensenyança» i tot i així s’està impulsant també a la segona ensenyança. Ha conclòs, però, que les relacions amb les autoritats portugueses han estat «sempre molt bones» i que es reforçarà més perquè «quantes més llengües dominin els alumnes, millor que millor». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT