PUBLICITAT

La Salle La Seu incorporarà la gamificació a les aules

El projecte pedagògic, pioner a Catalunya, utilitza estratègies pròpies dels jocs

Uns infants juguen al pati de La Salle
Uns infants juguen al pati de La Salle
E l Col·legi La Salle de la Seu d’Urgell introduirà l’any vinent la gamificació i els jocs dins el projecte pedagògic de l’escola i utilitzarà aquest tipus d’estratègies per a treballar continguts en les diferents assignatures. La gamificació, paraula que prové de l’anglès game (joc), és l’ús dels elements i de la mecànica del joc en contextos aliens a aquest amb l’objectiu d’orientar el comportament de les persones i aconseguir determinades fites. La directora del centre, Anna Sansa, ha detallat que «el joc s’inclourà l’any vinent a tota l’escola de forma transversal des d’infantil fins als cicles formatius» i ha afirmat que és «la primera escola de Catalunya a fer-ho» i que per això han hagut «de formar els professors perquè aprenguin a utilitzar el joc com a eina d’ensenyament».
La coordinadora pedagògica de l’escola, Meritxell Nieto, ha assegurat a l’ACN que «en l’àmbit pedagògic el joc aporta molts beneficis». A més, ha explicat que l’etapa de primària durant el tercer trimestre ha treballat l’assignatura d’emprenedoria a través del joc. Nieto ha explicat que el joc estimula la part cognitiva, l’atenció i la memòria de treball; la part emocional, ja que els alumnes han d’aprendre a guanyar, a perdre i a tenir empatia amb els companys; i la part social, ja que s’ha de treballar de manera cooperativa, han de col·laborar entre ells. També ha apuntat que «aquesta estimulació en l’àmbit cognitiu, emocional i social, és una base important a escala d’aprenentatge».

prova pilot / Meritxell ha assegurat que «les matèries en les quals s’ha introduït el joc per fer un aprenentatge els resultats acadèmics han estat bons». La prova pilot d’aquest curs s’ha fet a l’assignatura de cultura clàssica, en la qual s’has treballat Els dotze treballs d’Hèrcules mitjançant un joc narratiu. Nieto ha dit que «els resultats als exàmens han estat molt positius, ja que el que fan és consolidar una part teòrica d’una manera lúdica i motivadora».
El centre ha comptat amb l’assessorament del director de Cheap Films, Xavier Socías, un expert en jocs que ha aconsellat quins anirien bé a l’escola per tal de treballar diferents aspectes.

Comenta aquest article

PUBLICITAT