PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Una avaria d’Andorra Telecom deixa sense Internet 2.000 usuaris

La incidència afecta bàsicament a empreses d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany / La parapública estudiarà la possibilitat de compensar els clients que han patit talls

Per LÍDIA RAVENTÓS

Una dona navega per Internet en un dels tres ordinadors connectats, en una imatge anterior.
Una dona navega per Internet en un dels tres ordinadors connectats, en una imatge anterior. | TONY LARA
Un problema tècnic a Andorra Telecom va deixar ahir sense Internet a uns 2.000 clients, la majoria dels quals d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. L’avaria va afectar bàsicament a empreses que disposen d’IPs fixes i que van patir els talls al llarg de tot el matí. Des de la parapública van informar que estudiaran la possibilitat de retornar part de l’import de la factura dels clients afectats, malgrat que no ho van assegurar.

El motiu de les nombroses incidències va ser, segons van informar des de la parapública, una dificultat en els treballs de migració de la plataforma que dóna servei a Internet a tot el país. La intervenció, que té com objectiu millorar el servei de connexió i la seva estabilitat, es va iniciar el passat mes d’abril i s’ha distribuït en cinc fases que tenien afectació a diferents zones geogràfiques del Principat. La d’ahir era justament la darrera, amb afectació a la capital i a Escaldes-Engordany.

Els operaris van activar la migració a les 00:30 hores per tal que la incidència sobre els clients fos la menor possible. La zona geogràfica afectada agrupa gairebé 14.000 clients, per la qual cosa vora un 15% dels clients d’aquesta àrea van patir la incidència.

Ahir a la tarda encara es desconeixien els causants tècnics que haurien propiciat l’avaria. Amb tot, Andorra Telecom va explicar que els problemes no s’havien detectat en cap de les quatre fases anteriors i que davant la dificultat d’implementar els canvis es va decidir tirar enrere a les 6:00 hores i es va iniciar el procés de retorn a la plataforma inicial, que va tenir com a efecte col·lateral els talls al servei d’Internet. Cap a les 12.30 hores la problemàtica va quedar resolta.

Tot i així, l’empresa va advertir que el fet que la plataforma ja funcioni no significa que tots els usuaris hagin recuperat la connexió. És possible que la incidència hagi provocat desconfiguracions d’equips i routers que condicionin problemes amb l’accés a Internet. En aquest cas, recomanen trucar el servei d’atenció al client (115) per tal de solucionar-ho.

El director de Relacions amb el Client d’Andorra Telecom, Josep Vilana, va manifestar que l’empresa prioritza el reestabliment del servei i després ja valoraran les afectacions de l’avaria i si cal compensar els clients. També va recalcar que «confiem que no s’allargui molt i que ho puguem solucionar durant aquest dilluns».

La parapública també va aprofitar per demanar disculpes a tots els usuaris per les molèsties causades i va exposar que el canvi del node central d’accés al client era imprescindible per a la renovació de la plataforma, en funcionament des de fa vuit anys. «La nova plataforma ha de servei per millorar la robustesa, estabilitat i fiabilitat de la xarxa», van explicar. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT