PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Airlines assegura que volarà «abans que finalitzi l’any»

La companyia apunta que el projecte segueix viu i anuncia que el 4 de juliol obrirà una seu a Barcelona

Per LÍDIA RAVENTÓS

El president d’Andorra Airlines, Jorge Soriano, durant la presentació del projecte al Centre de Congressos de la capital el passat mes de febrer.
El president d’Andorra Airlines, Jorge Soriano, durant la presentació del projecte al Centre de Congressos de la capital el passat mes de febrer. | TONY LARA
La companyia aèria Andorra Airlines va assegurar ahir que començarà a fer vols regulars des de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell «abans que finalitzi l’any». Amb tot, l’empresa no va voler anunciar cap data concreta pel primer vol per «prudència». «No volem que per un excés de voler donar bones notícies, diguem una data i que finalment haguem de tornar a canviar-la», va apuntar el nou responsable de comunicació de l’empresa, Josep Maria Vialis.

Segons el cap de comunicació, «el projecte no està en absolut mort» i un fet que ho demostra, a parer seu, és que el proper 4 de juliol la companyia aèria obrirà una seu a Barcelona. Concretament, el despatx estarà situat al carrer Gran Via de Carles III, a prop de l’avinguda Diagonal de la capital catalana. Segons va poder saber EL PERIÒDIC, es tracta senzillament d’un centre operatiu per ubicar els servidors i treballar en el projecte i no pas d’una oficina d’atenció al client ni de venda de bitllets. Pel que fa al finançament del projecte, Vialis també va confirmar que està «pràcticament tancat», un element més que, al seu entendre, demostra la viabilitat de la iniciativa. Així mateix, va posar de manifest la intenció d’obrir una oficina al Principat i a l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell un cop s’hagin posat en marxa els primers vols regulars.

Amb tot, el portaveu d’Andorra Airlines va reconèixer una certa «precipitació» per part del president de la companyia, Jorge Soriano, el passat mes de febrer quan va tenir lloc la presentació oficial del projecte al Principat. «Va ser potser un excés de confiança provocat per les ganes que tot sortís bé», va confessar Vialis, ja que «el dia de la presentació encara no estaven tots els elements tancats». Tal com va exposar, aquest seria un dels motius pels quals s’ha anat prorrogant l’arrancada dels vols en diferents ocasions. També va detallar que inicialment el pla de negoci de la companyia estava centrat únicament en la Península Ibèrica i que «arran de l’obertura econòmica del Principat» van decidir connectar també amb destinacions com Londres o París.

La venda de bitllets/ Des del departament de comunicació van afirmar que es podran comprar els bitllets tant a través de la pàgina web de la companyia com de diferents agències de viatges. En aquest sentit, Vialis va informar que «s’han mantingut alguns contactes informals amb professionals del sector de les agències de viatges» i que Andorra Airlines iniciarà novament el diàleg amb ells abans de posar en marxa la venda de bitllets per internet per tal d’acabar de concretar el tracte.

Concretament, va indicar que «formalment es va parlar fa un mes i mig amb la presidenta de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra a qui vam dir que els informaríem quan les vendes fossin en ferm». També van subjectar que han tingut contacte amb agències del sector de forma individual ubicades a tant a Andorra, com a Espanya i Portugal.

Quant a la plataforma online amb la qual es podran comprar els vols, Andorra Airlines va comunicar que «encara s’està habilitant» però van reiterar que estarà operativa abans del mes de desembre.

Preus i destinacions/ La aerolínia va notificar que manté els preus i les rutes que va anunciar el passat mes de febrer, així com la intenció de dur a terme un vol inaugural on hi estarien convidades diverses autoritats. Per tant, mantenen que el cost per bitllet oscil·larà entre els 102 i els 214 euros per trajecte com a preu base i que, a partir d’aquí, caldrà tenir en compte que el preu final per bitllet es definirà en funció del cost del carburant, entre altres factors.

Pel que fa a les destinacions, mantenen que els primers viatges connectaran amb Madrid, Palma de Mallorca, Porto i París . I que també s’està estudiant la possibilitat d’incloure Londres en el paquet de destinacions un cop s’obtinguin els permisos que permeten operar fora de l’espai Schengen –que depenen del Ministeri d’Interior espanyol. En el moment de la presentació ofical del projecte també es va afegir que, en una segona fase, es pretenia incloure desplaçaments a Anglaterra, Alemanya, Bèlgica, Itàlia i Holanda.

Sense contacte amb el Govern/ La presentació del passat mes de febrer va venir acompanyada de molta polèmica per la imputació del president de l’empresa aèria en la trama de corrupció del cas Mercuri que va remoure la política municipal de Sabadell. Entre els càrrecs que se l’imputen hi ha el de tràfic d’influències o prevaricació. Aquest fet va provocar que finalment cap membre del Govern assistís a la presentació «per precaució».

A dia d’avui, i segons van dir des de la mateixa companyia, no s’ha tornat a reprendre el contacte amb l’Executiu ja que «ara ens trobem immersos en els aspectes més operatius del projecte». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT