PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Telecom estudiarà «cas per cas» si compensa pels talls

L’operadora va rebre 65 incidències la matinada de diumenge, 15 de les quals eren empreses / La companyia ensenyarà als clients alternatives de connexió dels TPV’s per evitar problemes

Per LÍDIA RAVENTÓS

La façana de la seu comercial d’Andorra Telecom a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella.
La façana de la seu comercial d’Andorra Telecom a l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella. | TONY LARA
Andorra Telecom va informar ahir que estudiarà «cas per cas» si compensa econòmicament els clients que van patir talls en el servei d’internet la matinada del passat diumenge. La incidència va provocar problemes en la connexió mitjançant la fibra òptica a diversos usuaris del Principat des de la mitjanit de dissabte fins a quarts de vuit del matí de diumenge. La companyia va comptabilitzar fins a 65 reclamacions entrades aquella nit, 15 de les quals provenien d’empreses. El director de relacions amb els clients d’Andorra Telecom, Josep Vilana, va manifestar que «tractarem aquestes reclamacions de manera ordinària, no necessàriament farem compensacions amb tots». «Estudiarem cas per cas», va afegir.

El fet que coincidís a més amb la celebració de la gran nit de la Festa Major d’Andorra la Vella amb el concert de Fangoria, va provocar que molts dels locals de la capital que utilitzen el TPV per cobrar els clients a través d’internet tinguessin problemes. En aquest sentit, Vilana va assegurar que ahir ja van mantenir un primer contacte amb l’Associació de Comerciants del Centre Històric i que han emplaçat una trobada més endavant per explicar-los exactament què ha passat i buscar solucions.

Entre les accions que vol dur a terme l’empresa de telecomunicacions, Vilana va avançar que «farem més pedagogia entre els comerços per explicar-los que hi ha diferents maneres de connectar el TPV per minimitzar el risc dels problemes amb internet». És a dir, la idea d’Andorra Telecom és donar a conèixer als clients que hi ha alternatives per connectar-se «sigui via GPRS, via internet o via trucades al número de telèfon».

El motiu dels talls/ El director de relacions amb els clients d’Andorra Telecom va detallar que la incidència es va detectar cap a dos quarts d’una de la matinada de diumenge «per una avaria en una targeta del servidor que dóna accés a internet». El cap de quatre hores de la detecció de la interrupció es va posar en marxa «una primera solució que no va funcionar i el problema es va tornar a repetir». Finalment, després «d’aplicar un seguit d’accions diferents» es va aconseguir restablir el servei de forma definitiva cap a quarts de vuit del matí de diumenge. Amb tot, Josep Vilana va insistir en què «definir el diagnòstic no és fàcil i encara estem treballant conjuntament amb el proveïdor dels equips» per estar segurs del motiu del problema.

El responsable de relació amb els clients també va matisar que els talls van ser puntuals i no van tenir afectació generalitzada a tot el país. «Funcionem amb dues màquines al mateix temps i el problema només es va produir en una d’elles, per la qual cosa l’afectació no va ser a tot el país», va aclarir.

Finalment, Vilana va exposar que en el moment en què es van produir els talls hi havia fins a 24.000 clients connectats a la xarxa però va puntualitzar que «això no vol dir que tots patissin la incidència». De fet, l’operadora desconeix el nombre total d’afectats però assegura que l’hora en què es va produir l’avaria va disminuir la incidència, ja que a mesura que entrava la matinada, el nombre de persones connectades disminuïa. 

Els comerços del Centre Històric no reclamaran 

L’Associació de Comerciants del Centre Històric de la capital no interposara cap queixa a Andorra Telecom pels talls d’internet que van tenir lloc la matinada de diumenge i que va deixar diversos establiments sense poder cobrar mitjançant TPV. Així ho va assegurar ahir en declaracions a EL PERIÒDIC el seu president, Víctor Martín, que considera que «tots podem cometre errors i la gent al final ho entén». «Desconec si a nivell particular algú ho vol denunciar, però com associació no ho farem», va sentenciar. 
 
Segons Martín, «tampoc vam patir moltes pèrdues» perquè «buscàvem solucions». «O pagaven més tard si el coneixíem, o anava a buscar diners en efectiu», apuntava.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT