PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

De menys a més després de superar varis problemes

Els germans España i Joan Verdú finalitzen a la 93a posició a la Chinelle

Per EL PERIÒDIC

Els andorrans, al centre, celebren el final de la prova amb els aficionats.
Els andorrans, al centre, celebren el final de la prova amb els aficionats. | B. J.
La Chinelle és una de les proves més reconegudes del continent per la seva duresa. Hi prenien part 108 equips, que havien de competir dotze hores ininterrompudes, realitzant relleus entre els seus pilots. La cursa s’iniciava a mitjanit. Cristian i Xavi España, i Joan Verdú van haver de superar diverses incidències, per acabar a la 93a plaça.
 
A la tarda es van desenvolupar els entrenaments lliures i els cronometrats. En els primers van signar el 15è lloc, mentre que els que eren vàlids per a la graella de sortida acabaven al 24è. El primer problema van tenir-lo només començar, ja que els organitzadors obliguen a portar dues lluns davanteres. Els andorrans només en duien una, pel que quan va començar la carrera van haver de fer una parada i realitzar la instal·lació, perdent un temps valuós. Un cop van reprendre la cursa, van trobar-se que la moto es parava perquè la bomba de benzina estava bruta, que va obligar de nou a aturar-se. «Era molt complicat poder remuntar i la veritat ens ho vam agafar com un entrenament perquè era molt difícil recuperar les posicions que havíem perdut», afirmava Cristian España. Però van poder recuperar places. Els capdavanters «em treien molts pocs segons» a les voltes i van concloure al 93è lloc. «M’he trobat molt a gust, no he fet cap error i he pogut avançar molta gent. Els relleus han estat molt bons».
 
El rendiment dels pilots andorrans va anar en progressió. «A part dels problemes, hem fet una cursa per emmarcar per la duresa. El terreny estava impracticable, patinava moltíssim, hi havia la humitat de la nit i hem arribat fins el final». Per l’experiència viscuda, España destaca que «la duresa d’aquesta carrera és constant perquè corre per la nit és molt bonic, vas molt ràpid, però també és perillós i dur». Un cop coneixen les característiques de la prova, valora que l’any vinent «podem estar entre els quinze primers segur».
PUBLICITAT
PUBLICITAT