PUBLICITAT

Andorra La Vella

El telefèric del pic del Carroi torna a agafar embranzida

El comú de la capital i l’empresa Doppelmayr es reuniran aquest setembre per reactivar el projecte

Per EL PERIÒDIC

Vista de les parròquies centrals des del pic del Carroi.
Vista de les parròquies centrals des del pic del Carroi. | ANA / B. N.
El projecte per unir el pic del Carroi i la capital amb un telefèric torna a sortir a la llum. Doppelmayr Andorra, l’empresa que fa ja una dècada que va darrera d’aquest atractiu turístic, ha confirmat que aquest setembre s’ha concretat una reunió amb el Comú d’Andorra la Vella per començar a treballar en el projecte, segons informa l’ANA. 
 
L’any 2006 Doppelmayr va anunciar la voluntat de construir un giny d’aquestes característiques entre Andorra la Vella i el pic del Carroi. Llavors, es tractava d’un projecte dividit en dues fases: la connexió des de la capital fins a dalt amb un centre lúdic al cim i la connexió entre el pic del Carroi i les pistes de Pal de Vallnord. Deu anys després –i després d’alts i baixos, d’anuncis i signatures de convenis entre els comuns implicats i el Govern– la voluntat de recuperar aquest atractiu turístic i fer-lo realitat torna a estar present. 
 
El director de projectes de Doppelmayr, David Esteve, ha remarcat que la corporació de la capital i la seva empresa s’asseuran per avaluar-ne la viabilitat del projecte durant aquest mes de setembre. Així, les dues parts (companyia i Comú) estan interessades que finalment el telefèric del Carroi sigui una realitat. 
 
Ubicació / El directiu de Doppelmayr també ha exposat que s’intentaran adaptar «al que busca el nou Comú». En aquest sentit, ha explicat que, tal com ha passat des d’un inici, la ubicació des d’on ha de sortir el telefèric és un dels punts principals a tractar. «Hi ha diverses opcions però cap de tancada». 
 
La que més força havia agafat els darrers anys era la Borda Mateu, uns terrenys ubicats entre Andorra la Vella i Santa Coloma amb possibilitats de posar-hi aparcament. 
En un inici, i tenint en compte les dues fases previstes del projecte, s’havia fixat el cost de tot el projecte entorn dels 40 milions, els quals haurien de provenir de capital privat. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT