PUBLICITAT

Pròxima parada: Font

  • El creador de John Rohner protagonitzarà la pròxima exposició a Les Fontetes
  • El dibuixant català presentarà una retrospectiva de la seva llarga trajectòria
A. LUENGO
LA MASSANA

Periodic
Jon Rohner, mariner als mars del Sud i un altre dels fills del dibuixant. Foto: EL PERIÒDIC

El Museu del Còmic continua endavant amb la seva estupenda, gloriosa singladura il.lustrada, i ja ha tancat les dues últimes exposicions de l'any: els escollits són Alfonso Font (Barcelona, 1946) i Ana Miralles (Madrid, 1959), que des del 23 de setembre i fins al Nadal se succeiran a la sala d'exposicions de Les Fontetes. Tots dos són vells coneguts de la Massana i compareixen ara amb sengles exposicions rigorosament inèdites, amb les planxes originals de l'ultimíssima obra com a ganxo principal i com a flamants guanyadors del gran premi del saló de Barcelona, l'Oscar de la historieta espanyola.

Per ordre cronològic, el primer a comparèixer a Les Fontetes serà Font, i ho farà el 23 de setembre amb Una vida d'aventures en vinyetes, ambiciosa retrospectiva que repassa en mig centenar de planxes originals quatre decennis llargs de carrera. El dibuixant i també guionista català ha seleccionat planxes de sis de les seves sèries més personals, un tast de les dèries artístiques i temàtiques de l'autor: des de la ciència ficció més ortodoxa (Clarke & Kubrick, El prisionero de las estrellas) fins al còmic d'aventures marines al més pur estil Stevenson (Jon Rohner), la historieta d'època (Barcelona a l'alba), el personalíssim humor macabre de les Historias negras i el salvatge Oest de Tex, el gran clàssic del tebeo juvenil italià --una mena de Capitán Trueno transalpí-- que Font s'ha encarregat d'il.lustrar en diverses èpoques.

CÒMIC TOT L'ANY Per arrodonir l'àpat, Font portarà sota el braç els originals dels dos primers àlbums de la sèrie Héloïse de Montfort, amb guió de Marazano i que Glénat --poca broma-- acaba de llançar a França aquest 2010. Una fantasia medieval amb heroïna estupenda i aficionada a l'espasa i les fletxes amb què l'il.lustrador ingressarà en un futur ben pròxim al panteó on ja l'esperen Vance, Hermann i Philippe Xavier, entre d'altres il.lustres figures que també han desfilat per la Massana. L'única pega que se li pot posar és que prescindeix d'algunes de les sèries i personatges que han marcat la trajectòria de Font, des de Taxi, Privado i Carmen Bond --per citar la seva trilogia negra-- fins a El As Negro i Bri d'Alban. Però no es pot tenir tot. Es tracta en qualsevol cas d'una oportunitat única de (re)descobrir l'obra d'un dels grans de la historieta espanyola dels 70 i 80, època pròdiga en noms propis i on Font ocupa un lloc destacat al costat de clàssics contemporanis com ara Carlos Giménez i Adolfo Usero.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT