PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les inscripcions per a l'Andorra Ultra Trail Vallnord treuen fum

Ahir es va obrir el període per apuntar-se i en dotze hores ja hi havia 363 demandes de 24 països

Per Iván Moure

La sortida de la cursa Mític de l’any passat que va guanyar l’andorrà Xavi Teixidó, al centre de la vila d’Ordino.
La sortida de la cursa Mític de l’any passat que va guanyar l’andorrà Xavi Teixidó, al centre de la vila d’Ordino. | AUTV
Si algú tenia dubtes sobre el prestigi de grans dimensions que ha adquirit l’Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV) a nivell internacional, ahir va trobar un motiu més per esvair-los. A les vuit del matí es va obrir el període d’inscripcions per a l’edició del 2017 i en tan sols dotze hores ja hi havia 363 persones apuntades de 24 països d’arreu el món.
 
La xifra va deixar impressionada la pròpia organització, Cims Màgics, com així va reconèixer la cofundadora i directora de logística, Valérie Lafleur: «Mai havíem viscut això. Ens ha sorprès que la gent vulgui tenir tan ràpid el seu dorsal». 47 andorrans, 117 espanyols, 109 francesos, 22 de Portugal, un canadenc, tres dels Estats Units, cinc de les illes de la Reunió, set japonesos i fins i tot un de la Polinèsia Francesa, on hi ha una diferència horària amb Andorra d’onze hores menys i va fer la inscripció cap a les dues o les tres de la matinada de dimecres a ahir.
 
3.200 dorsals disponibles / L’AUTV del 2017 se celebrarà del 4 al 9 de juliol i pot tornar a aconseguir superar el rècord de participació, establert aquest any amb poc més de 3.000 inscrits de 42 nacionalitats. Tal i com es va avançar el 21 de juliol passat –un parell de setmanes després de la disputa de la vuitena edició– gran novetat de l’any que ve serà la cursa Eufòria, una aventura de 233 quilòmetres i 20.000 metres de desnivell positiu. Es tracta d’una cursa de resistència per parelles i sense marcatge ni avituallaments, en què els participants han de seguir les indicacions del track que l’organització els facilita. 
 
Això suposa 3.200 pitralls disponibles per a les sis proves. Eufòria té un límit de 300 inscripcions i ahir hi havia 51. De la Ronda dels Cims, 103; de la Mític, 48; del Celestrail, 58; de la Marató, 94; i del Solidaritrail, 9. «Amb l’estructura actual, ja no podem créixer més en quantitat de corredors, però si en qualitat», sosté el director de la cursa, Gerard Martínez, qui amb tot va dir el mateix fa dos anys quan el límit era de 2.500 corredors però que amb alguns canvis ha aconseguit ampliar la xifra. Mai se sap. I amb tanta febre que hi ha per la cursa andorrana, més raons hi ha perquè torni a desdir-se.
 
En tot cas, amb la creació d’Eufòria, el pressupost de l’AUTV augmenta en 50.000 euros i arriba als 650.000. El Comú d’Ordino aportarà 15.000 euros més i Andorra Turisme, 12.000. Són dos patrocinadors importants dels molts que s’hi volen publicitar a una cursa que té en els espònsors el 64% dels ingressos.
 
Millores en l’streaming / Martínez va admetre que desconeix si Eufòria es convertirà en la cursa estrella de l’AUTV –«és com si em fas escollir entre cinc fills; no es pot», va concretar– però sí va deixar clar que qui la faci «mai més oblidarà Andorra» però sí que es cuidarà de què l’streaming sigui més complert, es pugui veure actualitzat cada 30 segons, inclogui entrevistes d’experts i altres novetats perquè el seguiment sigui de màxima qualitat.


3,2 milions d’ingressos al país a l’edició del 2016

L’edició del 2016 de l’AUTV va generar 3.251.905 euros d’ingressos per al Principat, segons les dades obtingudes per Cims Màgics a través de l’Enquesta de satisfacció que es realitza als corredors una vegada han acabat la seva participació i que al 2016 van respondre uns 1.700. Xifra rècord que destrona la del 2014, màxima fins llavors amb 2.727.165.
 
Aquesta xifra és tan bona com la dels visitants, que també supera els 4.881 de fa dos anys amb 5.448, sense comptar el Solidaritrail que es disputa l’últim dia, el diumenge. En la mateixa línia van les nocturnitats, que estava en 17.315 al 2014 i aquest any ha situat el límit en 19.788.
 
Aquestes xifres només s’expliquen per la gran capacitat d’organització que té l’AUTV. El cotó no enganya. L’enquesta de satisfacció extrau que un 98,8% valora com bé o molt bé la disponibilitat dels voluntaris, un 95,1% creu que el marcatge del recorregut és bo o molt bo, un 97,9% opina que els sistemes de seguretat van ser bons o molt bons i un 98,8% van valorar que l’ambient a la sortida de la cursa era bo o molt bo.
 
Igual que la cursa ha crescut any rere any a nivell participatiu des de la primera edició, amb 657 participants, fins a la darrera, amb 3.051, també ho ha fet en qualitat. Cada any les valoracions dels corredors són més bones. Són ja 42 nacionalitats les que han vingut a córrer alguna de les curses de l’AUTV i la gran majoria torna a casa seva encantat. Ahir, en la roda de premsa de presentació de l’edició del 2017 i balanç del 2016, Martínez va mostrar un mapa amb tots els països que havien participat de la gran cursa andorrana tacats en taronja. «L’objectiu és que tot el món sigui d’aquest color», va assegurar el director. d’Europa, d’Àsia, Amèrica, Oceania i Àfrica. L’eco de l’AUTV arriba a tots els racons del planeta.
 
També s’encarreguen de que això sigui així els mitjans de comunicació i les xarxes socials. El facebook, per exemple, supera els 20.000 seguidors i al 2016, les 400 publicacions fetes han arribat a 2,6 milions de persones. 

PUBLICITAT