PUBLICITAT

El Pas de la Casa

Camp avisa que el projecte de l’outlet «no és definitiu»

La proposta es recolza en la continua pèrdua de visitants

Per El Periòdic

Govern i comú expliquen el Pla estratègic de compres als comerciants del Pas de la Casa, ahir.
Govern i comú expliquen el Pla estratègic de compres als comerciants del Pas de la Casa, ahir. | ANA / M.T.
Convocada pel Comú d’Encamp, el Pas de la Casa va acollir ahir al vespre una reunió per tal que el Govern donés a conèixer el Pla estratègic de compres i les propostes concretes per a la població, que passen per implantar un model outlet. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va justificar la proposta pel fet que el Pas de la Casa està perdent visitants d’un sol dia, que representen el 86% del total, i perquè el més ben valorat de l’oferta comercial són els preus.
 
Les aspiracions dels comerciants que van intervenir en el torn de preguntes, incloent l’empresari Joan Viladomat, van passar per poder arribar a un públic d’alt poder adquisitiu, emmirallant-se amb altres pobles a peu de pistes com els que hi ha als Alps. El ministre va considerar la reconversió cap a un outlet com un primer pas per poder arribar a aquesta fita, però va alertar que «cal anar pas a pas per no perdre la clientela actual». De fet, el ministre va indicar que si desaparegués el diferencial de preu, «només un 30% dels visitants actuals tornaria al Pas de la Casa».
 
Camp també va mostrar-se sorprès pel fet que hi ha una «percepció errònia» del que és un ‘outlet’, posant èmfasi en què als països de l’entorn existeixen instal·lacions d’aquestes característiques de molta qualitat, que atreuen un públic de poder adquisitiu mitjà o mitjà-alt. L’objectiu és, per tant, «trencar amb aquesta imatge negativa, organitzant, si cal, viatges per conèixer altres outlets de l’entorn».
 
El ministre també va voler deixar clar que «tot està obert» i que si la «majoria aclaparadora» dels comerciants no volen aquest model, «ens quedem com estem», ja que «són ells qui han d’apostar-hi». Amb tot, el ministre també va dir que des del Govern es poden estudiar incentius per als qui facin el pas, com ara ajudes per rehabilitar façanes o per sufragar el cost de la reconversió. A més, va afegir que haurà de ser una comissió de treball qui estableixi els detalls del projecte i decideixi qüestions com ara quina superfície ha de tenir aquesta nova zona.

Millora urbana del municipi / Pel que fa a la millora urbanística del poble, es preveu a llarg termini un pla de rehabilitació global, i accions més a curt termini per millorar l’exposició de mercaderies, per crear zones per a vianants i per millorar façanes i vorabies. En aquest sentit, el cònsol major va indicar que tant el Comú com el Govern «han de fer inversions», i que això «també implica Saetde per millorar el peu de pistes», però va assegurar que tots tres «anem alineats» i que per part del Comú s’invertiran uns 5 milions d’euros durant el mandat.
 
Malgrat tot, el president de l’associació Iniciativa Publicitària va lamentar la divisió existent entre els comerciants pel que fa al projecte.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT