PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

FEDA no vol estar a mercè de la corporació laurediana

El comú ha demanat ajuda a la parapública per augmentar el cabal del riu

Per EL PERIÒDIC

Instal·lació d’unes turbines de FEDA.
Instal·lació d’unes turbines de FEDA. | Tony Lara
El projecte de ràfting que està desenvolupant Sant Julià presenta cada vegada més incògnites. Després de mesos de retard, dilluns passat el comú va confirmar que per fi s’havien pogut començar les obres al riu Valira. Tot i això, aquests treballs es van iniciar sense que la corporació hagués tancat un acord amb els propietaris dels terrenys on s’hauria de condicionar el principi i el final del circuit d’aigües ràpides. 
 
Segons ha pogut saber EL PERIÒDIC, a aquest fet s’hi sumaria que FEDA no està per la labor de turbinar aigua per augmentar el cabal del riu. Aquesta negativa podria fer perillar l’activitat, ja que quan es va presentar el projecte, es va anunciar que el cabal que té actualment la zona no és suficient. Per tant, el comú necessita sí o sí l’ajuda de la parapública si vol oferir un servei de ràfting adient. 
 
De fet, la corporació laurediana es va reunir fa unes setmanes amb la direcció de FEDA per arribar a un acord i procurar que –els dies que fos necessari– s’utilitzessin les turbines per generar més cabal. Però segons han informat fonts properes al comú, sembla que la parapública no vol «estar pendent» del que necessita en cada moment la corporació i que no està disposada a augmentar o disminuir la seva producció de turbines en funció de la demanda de la parròquia. 
 
El comú no dona la cara / Per ara, ni el comú ni FEDA han volgut fer declaracions en relació al projecte de ràfting. Aquest rotatiu ha intentat contactar en reiterades ocasions amb la corporació laurediana, i la resposta sempre ha estat la mateixa: «Ara no farem declaracions» i «ja parlarem del projecte quan sigui el moment».
 
De fet, els consellers de l’oposició fa mesos que estan esperant que el comú els trameti tota la informació que han demanat en relació a l’activitat, però sembla que la corporació vol portar aquesta iniciativa en privat i que no està disposada a aclarir els dubtes que han anat sorgint des que es va anunciar la voluntat de tirar endavant un circuit de ràfting. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT