PUBLICITAT

Andorra la Vella

Les obres de la desviació de Sant Julià començaran l’any vinent

El Govern adjudica els treballs de redacció del projecte i inclourà una partida al pressupost del 2018

Per LÍDIA RAVENTÓS

Retencions a l’entrada de Sant Julià de Lòria.
Retencions a l’entrada de Sant Julià de Lòria. | TONY LARA
El vial alternatiu que ha d’ajudar a descongestionar el trànsit de Sant Julià de Lòria començarà a veure la llum l’any vinent. Així ho va anunciar ahir el ministre portaveu, Jordi Cinca, després d’informar que el Govern ha aprovat l’adjudicació dels treballs de redacció del projecte i la direcció facultativa del segon tram de la desviació de la parròquia laurediana. Els treballs tenen un cost de poc més de 100.000 euros i s’hauran de dur a terme en un període de sis mesos, de manera que el mes de març de l’any que ve ja estaran enllestits i es podran licitar les obres, just un any abans de les properes eleccions generals. En aquest sentit, Cinca va avançar que en el pressupost del 2018 ja s’ha previst una partida per tal d’assumir el cost de la construcció, malgrat no especificar-ne la quantitat.

El nou vial enllaçarà el túnel de la Tàpia i seguirà en direcció a la frontera  hispanoandorrana per l’altra banda del riu fins arribar a l’avinguda de Francesc Cairat, entre la plaça Laurèdia i el pont de Fontaneda. Està previst que el nou vial tingui dos carrils només en direcció Espanya i que els actuals que passen per l’avinguda Francesc Cairat siguin tots de pujada. Dotant d’aquests dos nous carrils en sentit sud i condicionant els actuals únicament en sentit nord el Govern preveu descongestionar el trànsit que té actualment la parròquia especialment en dates assenyalades quan un gran nombre de turistes vista el Principat. A més, l’obra també inclou la construcció d’una rotonda que aniria a l’alçada del pont de la Fontadena.

Aquest tram del projecte permetrà completar la desviació de la Carretera General 1 (CG1) sent una alternativa més econòmica a la que altres executius havien proposat amb anterioritat i que tenen un cost que el Govern no pot assumir. La idea original passava per fer un vial que connectés el túnel de la Tàpia amb la frontera amb la construcció d’un gran túnel. Ara per ara, l’Executiu ha decidit tirar endavant aquest vial alternatiu a l’inicial sense descartar que més endavant es pugui estudiar la possibilitat d’allargar l’obra en una nova carretera fins a la frontera del Riu Runer.

Tal com va indicar el ministre portaveu, l’adjudicació dels treballs de redacció del projecte «posa de relleu la voluntat del Govern d’accelerà la variant de Sant Julià de Lòria» i solucionar així els problemes de trànsit.

Altres projectes / La redacció del projecte del vial de Sant Julià és només una de les catorze adjudicacions de redacció de projecte que el consell de ministres va aprovar ahir. Així, també es va tirar endavant diverses millores en carreteres com la de Fontaneda, la de l’Aldosa, la de Canòlich, la d’Engolasters, la CG6 o la CG4. 

Dues places d’aparcament a l’estació d’autobusos

El consell de ministres va aprovar ahir l’adjudicació dels treballs d’adequació de dues places d’aparcament a l’Estació Nacional d’Autobusos per afavorir la càrrega i la descàrrega dels passatgers. Els treballs tindran un termini d’execució de tres setmanes i costaran poc més de 15.600 euros. 
 
Tal com va comentar ahir el ministre portaveu, Jordi Cinca, amb la construcció d’aquestes dues places d’aparcament el Govern dóna resposta a les demandes dels professionals de transport de passatgers i dels mateixos usuaris que fan ús  fan ús de l’Estació d’Autobusos per disposar d’una zona específica de càrrega i descàrrega de viatgers. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT