Gass el Periòdic d'Andorra
Publicitat

Notícia

Besolí torna al Mundial al Ral·li Catalunya-Costa Daurada

Arriba sense competir aquesta temporada i es vol treure el mal regust de l’estrena l’any passat

Marcel Besolí, motor, automobilisme, RACC, Catalunya, Costa Daurada, Mundial, Peugeot
Marcel Besolí, dins de l’habitacle del seu vehicle de competició. Autor/a: Fotoesport
Una temporada sense competir és massa per a Marcel Besolí. És un pilot que en diverses ocasions ha hagut de canviar el seu programa per assumptes de pressupost i laborals, sense poder córrer quan volia, però sent molt conscient de la realitat actual en qüestions de finançament. Ara li arriba l’oportunitat de tornar al Mundial, al Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, on espera comptar amb més sort que no pas l’any passat, quan a les primeres de canvi va haver de plegar.
 
Aquesta temporada havia confeccionat un programa per participar en algunes proves, però per qüestions laborals no el va poder tirar endavant. Ara li arriba l’oportunitat de tornar al Mundial. «He estat centrat en la feina. No he pogut fer res», afirma Besolí, perquè «hem centrat els nostres esforços en el projecte Logic Drive, l’escola de conducció d’Ordino Arcalís. Seguir un campionat de competició ha estat impossible però, almenys, hem pogut concretar el Catalunya. Igual que l’any passat, estic molt il·lusionat a poder mesurar-me amb els habituals del mundial de la meva categoria». Aquesta participació li servirà per treure’s el mal regust del seu debut al Mundial en aquest mateix ral·li, quan tot just començar el cotxe va tenir un problema i va haver d’abandonar, sense poder gaudir dels trams: «Crec que pitjor no hagués pogut ser, ens vam quedar a la super especial de Barcelona. Sens dubte va ser molt frustrant. De totes maneres, l’experiència va tenir la seva part positiva, vam estar per primera vegada dins de l’estructura d’un ral·li del Mundial i vam poder fer els reconeixements de les especials. Malgrat tot va valer la pena». 
 
La prova catalana es disputa  del 5 al 8 d’octubre i té clar quin serà el repte a complir. «L’objectiu únic és acabar com sigui. Espero no cometre errades i no tenir cap problema mecànic per aconseguir-ho», afirma Besolí, que és conscient del handicap que suposa portar temps sense competir: «No és el mateix arribar al Mundial havent fet cinc ral·lis que cap. M’hauré d’adaptar el màxim ràpid possible. Sé que als primers trams aniré al darrere, però a mida que vagi avançant el ral·li vull anar millorant i fer-ho el millor possible». Participarà amb Xavi Carulla de copilot amb un Peugeot 208 R2 preparat per Mavisa Sport, a la categoria  de dues rodes motrius, enquadrat amb els mateixos vehicles que participen al Mundial júnior, circumstància que «ens servirà per agafar referències». Per agafar sensacions al voltant del vehicle realitzarà un test sobre asfalt a finals de mes. 
 
El Ral·li Catalunya-Costa Daurada compta amb algunes peculiaritats respecte a altres cites del calendari del Mundial. És l’únic que és mixte, compaginant trams de terra i asfalt. Consta d’un recorregut de prop de 1.300 quilòmetres, dels quals 312 km són de velocitat, repartits en 19 especials, 10 d’elles diferents.
Publicitat

Comentaris


No hi ha cap comentari


T'has de registrar per comentar les notícies o entra amb el teu usuari

Publicitat


Editorial

Reutilitzar roba i objectes: sostenibilitat i solidaritat

  • 0
Publicitat

Opinions

Més opinions


Publicitat

Entrevista

JOAN MARTÍNEZ BENAZET: «La contractació és un dels majors problemes»

JOAN MARTÍNEZ BENAZET Director assistencial del SAAS

JOAN MARTÍNEZ BENAZET: «La contractació és un dels majors problemes»
Publicitat

Monogràfic

Business 55

Business 55 Descarregar PDF
Publicitat
Publicitat