PUBLICITAT

Primers tests de Llovera i Martí al país de cara al Ral.li de Catalunya

  • L'entrenament d'ahir a Canillo serveix perquè l'andorrà rectifiqui "buits que tinc jo a les notes"
RAFA MORA
CANILLO

Periodic
Pilot i copilot, ahir al Coll d'Ordino amb el Fiat Grande Punto. Foto: TONY LARA

Albert Llovera i Marc Martí tot just han anunciat la seva unió per disputar el Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada del Mundial --Salou i PortAventura, del 21 al 24 d'octubre-- i ja han fet els primers tests de cara a obtenir un bon resultat en la cursa de casa. Així, ahir eren al Coll d'Ordino agafant sensacions i millorant les notes del pilot. La presència de Martí al costat de Llovera ja dóna resultats i permet l'andorrà rectificar "buits que tinc". Els dos mostren una complicitat total, però són conscients que aquesta unió és "puntual" i que després el pilot andorrà tornarà a tenir a la seva dreta Borja Rozada, el seu copilot habitual.

La preparació conjunta de cara a la cursa catalana estarà basada en la sessió d'ahir i dos o tres dies de rodatge abans de la cursa del 21 d'octubre. Aquest cap de setmana Llovera viatja a França per competir, i just després marxarà a Roma amb un mecànic del seu equip per acabar de polir detalls al seu Fiat Grande Punto. Després d'això, Martí i Llovera tornaran a ser junts fins el final del Ral.li de Catalunya.

MILLORA PER LLOVERA
L'experiència de rodar amb Martí al costat ja ha portat beneficis per a Llovera. L'andorrà va manifestar ahir que les notes seves "les he anat deteriorant amb el pas del temps", i per tant les van haver de revisar per fer-ho tot més fàcil. "Ara frenem més tard", hi va afegir Marc Martí. El copilot, a més, va declarar que la intenció és que Llovera "simplifiqui les notes i visualitzi en el seu cap quan abans millor la carretera, i llavors anirem més ràpid".

CANVIS ALS COMANDAMENTS El Fiat Grande Punto S2000 de Llovera i Martí tindrà una important variació per a la cita del Ral.li RACC-Costa Daurada. Aquest canvi beneficiarà la conducció de Llovera, el qual no patirà tant en les mans, cosa que sí va ocórrer al passat Ral.li d'Alemanya, on va haver de fer un gran esforç físic per poder finalitzar. L'accelerador que porta ara el vehicle de Llovera passarà a la història i serà canviat per un accelerador electrònic. Llovera va explicar ahir el que suposa per ell aquesta variació: "Amb els nous frens va més dur i em canso més, i ara substituir l'accelerador mecànic per l'electrònic farà que em cansi molt menys". Tot per millorar de cara a esgarrapar segons en la cita mundialista.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT