PUBLICITAT

Andorra la Vella

Nou concurs per al transport regular

Saboya declara desert el del 2016 de les línies d’autobús i anuncia que en convocarà un altre en dos mesos

Per Iván Moure

Saboya a la compareixença posterior al Consell de Ministres, ahir.
Saboya a la compareixença posterior al Consell de Ministres, ahir. | ANA / M. T.
L’1 de juny del 2016, el Govern va aprovar el plec de bases per convocar un concurs per a la concessió de les línies de transport interurbana d’autobusos i ahir, gairebé 16 mesos després, es va declarar desert. Però la decisió que sembla salomònica és una bona notícia. Aquell concurs havia generat conflictes entre les quatre empreses postulants i, fins i tot, hi va haver encreuament de recursos a la Batllia. Ni Jordi Alcobé ni Jordi Torres van ser capaços de satisfer totes les parts. A l’agost, el propi Martí va decidir traslladar la patata calenta a Gilbert Saboya, que ha tingut tres reunions amb les parts implicades, ha escoltat els seus neguits i va arribar a una entesa amb ells: el concurs s’anul·la, amb el compromís del ministre d’Economia i Innovació que en convocarà un de nou en un termini màxim de dos mesos, amb un plec de bases que tingui «la mateixa  estructura i disseny» de l’anterior però que corregeixi tots els aspectes que van dur el concurs a un carreró sense sortida.
 
FEDA serà el gestor / Un dels punts forts del nou plec és que les empreses postulants no hauran de fer-se càrrec de la gestió de les línies. Serà FEDA la que assumeixi la responsabilitat dins d’un projecte de mobilitat integrada que preveu incloure diferents modalitats de mobilitat. Però aquest és un altre tema. La qüestió és que la previsió de Saboya sobre els timmings és que el futur explotador de les línies d’autobús comenci a operar al setembre del 2018. 

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT