PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

Sant Julià potencia les fires per augmentar el nombre de visitants

El comú crea la marca Explòria amb l’objectiu de fer visible la parròquia i promoure l’activitat econòmica

Per E. G. R.

Vallbanc i el comú de Sant Julià de Lòria presenten Explòria, ahir.
Vallbanc i el comú de Sant Julià de Lòria presenten Explòria, ahir. | COMÚ SA
Sant Julià «es va comprometre a recuperar la vida i l’activitat econòmica de la parròquia», i segons va informar ahir el conseller d’Obres, Urbanisme i Esdeveniments, Joan Vidal, el projecte Explòria serà una de les iniciatives que permetrà encaminar Sant Julià cap a aquesta recuperació. 
 
Vidal va destacar que a través d’Explòria, la parròquia laurediana serà reconeguda com la ciutat firal d’Andorra i tindrà major reconeixement a nivell internacional. Tanmateix, «augmentarà el nombre de visitants i pernoctacions, permetent així que s’incrementi la despesa mitjana dels visitants». 
 
El projecte / Explòria és el paraigües sota el qual s’aixopluguen sis esdeveniments lauredians. Dos ja s’han realitzat (la trobada literària transfronterera i el ballet de Sant Petersburg), i la resta tindran lloc del 10 de novembre al 3 de desembre. El primer acte serà la Fira d’Esports i Turisme de Muntanya (10, 11 i 12 de novembre), el segon la cinquena trobada Internacional de Microproductors de Vi a Andorra (18, 19 i 20 de novembre), el tercer el Canòlich Music Festival (24 i 25 de novembre) i el darrer la Fira del Vehicle d’Ocasió Eco-sostenible (2 i 3 de desembre). 
 
Retorn del 50% / El projecte Explòria compta amb el patrocini de Vall Banc i un pressupost total de 275.000 euros. Segons va destacar Vidal, la previsió és tenir un retorn econòmic d’entre el 40 i el 50% dels costos. Tanmateix, el conseller va detallar que per primera vegada, els expositors de les fires lauredianes hauran de pagar entre 300 i 450 euros (depenent de l’esdeveniment) per poder tenir un estand. 
 
 
La sortida del ràfting es modificarà per manca d’acords

El conseller d’Obres, Urbanisme i Esdeveniments de Sant Julià de Lòria, Joan Vidal, va confirmar ahir que la sortida del circuit de ràfting finalment no serà el pàrquing de l’Hotel Imperial, ja que no s’ha pogut arribar a un acord amb els propietaris. Per tant, les barques hauran de sortir d’uns metres més avall, a l’alçada de la gasolinera que es troba al mateix carrer. 
 
Pel que fa a les obres que s’estan realitzant al riu Valira, Vidal va destacar que segueixen el seu curs amb total normalitat i que es preveu poder fer la prova pilot del ràfting a finals d’aquest any, coincidint amb la inauguració d’una nova oficina de Naturlandia que se situarà al centre de la parròquia. Per tot, Vidal espera que entre el mes de març i abril del 2018 «ja veiem baixar barques pel riu». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT