PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Consolidar l’Andorra Taula

La cita culinària arriba a la seva onzena edició amb menys restaurants que l’any passat, però amb la voluntat de convertir-se en un referent

Per Núria Segura Insa

Un dels plats que s’oferiran a la cita gastronòmica.
Un dels plats que s’oferiran a la cita gastronòmica. | ANDORRA TAULA
Fins a vuit restaurants menys hi haurà enguany al certamen gastronòmic d’Andorra Taula, però els seus organitzadors no es mostren preocupats perquè ressalten que l’objectiu és consolidar l’esdeveniment.  L’any passat van participar en la cita 33 restaurants de tot el Principat i es van distribuir 7.500 menús. En aquest sentit, preveuen que enguany en serviran menys, ja que participen 25 establiments a la cita. El president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Manel Ara, va exposar ahir que això es deu el fet que hi ha restauradors que han allargat l’estiu i fan vacances al novembre o altres que estan fent reformes. «El que es tracta és de consolidar aquestes jornades i ser un projecte de país, no només el que representa per a la gastronomia, sinó anar més enllà»,  va dir Ara, durant la presentació que va tenir lloc ahir en el Musseu Carmen Thyssen. A més, va afegir que el repte d’aquest any és també «donar-li aire a les jornades gastronòmiques».  
Ara bé, Carles Flinch, del restaurant Can Manel, va demanar més implicació del sector. «M’agradaria que més restaurants s’adherissin i participessin per donar a conèixer la nostra gastronomia», va inidicar Flinch.
 
L’objectiu d’Andorra Taula, que enguany tindrà lloc del 3 de novembre al 3 de desembre, és potenciar la gastronomia andorrana, però també dels ingredients del país o de proximitat. Per això, els menús inclouen productes com embotits, vedella, bolets, formatges del Cadí o melmelades. «Cada cop els restauradors cuinen més amb productes de quilòmetre zero», va assegurar Miquel Canturri, del restaurant Minim’s.  A més, tots els menús, que tindran un cost entre els 25 i 40 euros,  inclouran en la seva carta la cervesa Inèdit, d’Estrella Damm, que patrocina l’esdeveniment. 

Prop del 70% dels estrangers que acudeixen a l’Andorra Taula són de Catalunya, el País Valèncià o Aragó. Per això, Ara es va mostrar preocupat per la situació política de Catalunya i la repercussió que pugui tenir en el país. Tot i que de moment no han notat que hi hagi hagut un descens del turisme català, Ara va demanar que «hi hagi un punt d’enteniment» entre les parts perquè «es pugui arreglar de la millor manera perquè nosaltres depenem d’aquest mercat». 

En un altre context, l’11 de novembre en el partit entre el MoraBanc i el Betis es distribuirà un barret de cuiner al públic perquè es facin una fotografia per promocionar d’una  «una manera divertida», segons Ara. Per la seva part, Flinch va tenir un record pel crític gastronòmic Joan Berenguer, que va morir el passat mes d’abril. «No ens podrà acompanyar», va ressaltar. 

Abans Andorra Taula es feia el maig i el novembre per potenciar els dos mesos més fluixos quant a turisme. Ara, però, s’ha decidit concentrar  tot al novembre i coincidint amb l’Andorra Shopping. Els seus organitzadors asseguren que ha estat un èxit perquè s’ha aconseguit atreure visitants a la tardor, amb la qual cosa s’ha desestacionalitzat el turisme. Per Ara, el següent repte és fer una activitat al maig, però estan estudiant el format que pot tenir. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT