PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els liberals afirmen que el soroll de l’heliport superarà el límit legal

El comitè d’Escaldes presenta un estudi d’impacte sonor

D’esquerra a dreta, Martínez-Illescas, Clavera i Magallón, ahir.
D’esquerra a dreta, Martínez-Illescas, Clavera i Magallón, ahir. | Ld\'A

el comitè parroquial de Liberals d’Andorra a Escaldes va presentar ahir un estudi de l’impacte sonor que tindrà l’Heliport d’Andorra que constata que el soroll que provocarien els vols diaris superaria el límit legal. Si l’heliport s’ubiqués a la zona de Les Tresoles d’Encamp, tal com planteja el Govern, la contaminació acústica afectaria els veïns propers a la infraestructura amb un soroll que rondaria els 70 decibels, un volum que supera el límit de 55 decibels que es permet a les zones residencials i verdes durant el dia. Segons l’informe, en les àrees amb múltiples habitatges, el màxim permès a partir de les 22.00h és de 45 decibels. El mateix estudi fa una comparativa i posa com a exemple d’un soroll equivalent a 70 decibels el «trànsit intens de la ciutat» o una «conversa en veu molt alta».

Tal com va explicar el liberal Alfons Clavera, les sortides projectades del sobrevol de l’heliport afectaran zones poblades d’Escaldes-Engordany i Encamp, ja que «els aparells hi passaran a una alçada de 115 metres», va dir. «Els veïns hauran de patir aquest soroll 15 vegades al dia», va comentar Higini Martínez-Illescas, secretari del comitè parroquial d’Escaldes, fent referència als 15 i fins a 20 vols diaris previstos durant els caps de setmana de temporada alta. De mitjana, durant la resta de l’any, s’estimen entre vuit i 12 viatges diaris. 

La formació presentarà l’informe al Comú d’Escaldes perquè es posicioni en contra de la ubicació de l’heliport, que segons Clavera, és «totalment forçat». Martínez-Illescas va aclarir que Ld’A no són contraris a la construcció d’un heliport. «Tot el contrari, pensem que és molt necessari per Andorra, però creiem que, d’entre les localitzacions proposades, aquesta és la pitjor», va assegurar el liberal. 
A banda de la contaminació acústica, l’altre inconvenient que veuen els liberals en la tria de Les Tresoles com a zona on situar la infraestructura és el tipus de plataforma que s’hi projecta. «El cas de fallida del motor és alt perquè l’homologació de l’heliport amb el tipus de plataforma projectada no preveu poder continuar el vol en cas que un dels dos motors falli en el moment de l’enlairament», va apuntar Clavera. «La plataforma no és rodada i suposa molts riscos per als veïns de la zona i per als usuaris de la instal·lació», va afegir Marc Magallón, conseller comunal d’Ld’A. 

Pel que fa a les alternatives, Martínez-Illescas va dir que caldria tornar a parlar de la Rabassa com a possible ubicació, perquè allà la plataforma podria ser rodada. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT