PUBLICITAT

Andorra la Vella

Andorra rep un 1,1% més de turistes durant els mesos d’hivern

El repte és arribar als nou milions de pernoctacions

Per Meritxell Prat

El ministre de Turisme, Francesc Camp, abans de l'inici de la presentació del balanç de la campanya d'hivern.
El ministre de Turisme, Francesc Camp, abans de l'inici de la presentació del balanç de la campanya d'hivern. | ANA / M. T.

Andorra Turisme ha fet balanç de la temporada d’hivern que malgrat seguir incrementant l’arribada de turistes, s’ha tancat amb un creixement inferior al previst. Segons ha detallat el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant l’hivern 2017-2018 van arribar un 1,1% més de turistes, això són 1.435.339. Amb tot, no s’arriba al creixement del 2% previst. «Ens hauria agradat arribar al 2% i no ha pogut ser, però dins el context no està malament», va afirmar. El ministre ha atribuït la situació al mal temps i també al fet que considera que és hora de «començar a pensar en creixements més moderats». Així, ha assegurat que els històrics amb increments del 4 o el 5% «no poden durar».


En canvi, ha centrat el repte actual en guanyar pernoctacions. Aquest hivern han crescut un 3,5%, arribant als 5,2 milions amb una mitjana que se situa en les 3,46 nits. «Aquest any ens agradaria arribar als 9 milions de pernoctacions», ha afirmat, remarcant que veient les tendències del mercat també és moment de «donar més serveis, amb un òptim nivell de qualitat i cal acompanyar-ho d’un augment de preu, sense que sigui exagerat».


De la mateixa manera s'ha mostrat partidari d’impulsar les accions de comunicació en mercats més llunys i fora de França i Espanya, ja que es considera que són llocs amb un moment econòmic dolç i que tenen marge de creixement. Es tracta de llocs com Irlanda o Israel.

Nacionalitats 

Pel que fa a l’origen dels turistes, com és habitual els més nombrosos són els espanyols (1.039.578) que han crescut només un 0,1% quan estava previst un augment de l’1,1%; en segon lloc hi ha els francesos (148.782) que han disminuït un 2,7% quan s’havia previst un creixement del 3,3%.


Si es fa un repàs a les xifres globals que s'han donat es pot veure que entre el 2012 i el 2018, l’entrada de turistes durant la temporada d’hivern ha augmentat un 37,89%, mentre que el global de pernoctacions ha crescut un 32,2%. A més, en la mateixa evolució històrica es pot veure que si es té en compte tot el període comprès entre el desembre i l’abril, el creixement respecte l’any passat sí que arriba al 2%.


La campanya d’hivern d’Andorra Turisme ha tingut un pressupost de 3,27 milions, però segons ha detallat el ministre, finalment es van gastar 60.000 euros menys dels que s’havien previst. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT