PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La reputació en línia deixarà al marge la majoria de pensions

L’empresa Review Rank valorarà els allotjaments turístics amb un mínim de 100 comentaris a les xarxes

Alguns clients a la recepció d’una pensió.
Alguns clients a la recepció d’una pensió. | Tony Lara

La valoració dels allotjaments turístics en funció de les opinions virtuals dels usuaris només s’aplicarà en aquells que tinguin un mínim de 100 comentaris a les xarxes. Sergi Nadal, cap de l’àrea de Planificació Turística i Econòmica del Govern, va avançar que el límit fixat deixarà al marge la majoria de pensions. Així, el criteri de la reputació en línia no es tindrà en compte a l’hora de puntuar aquests establiments. Nadal, per contra, va assegurar que el nou sistema per classificar per estrelles els habitatges d’ús turístic es podrà aplicar «sense cap problema» a tots els hotels, perquè la base de dades ja és prou àmplia.

En total, l’empresa que va guanyar l’adjudicació per fer el seguiment de la reputació en línia, Review Rank S.A., recopilarà la informació publicada a Internet sobre 250 allotjaments turístics. D’aquests, la majoria (171) són hotels. Per sota, hi ha 27 empreses d’apartaments turístics, 20 apartahotels, 11 hostals o residències, nou càmpings, vuit allotjaments rurals i sis pensions.

Pel que fa als pisos turístics, tal com ja va avançar el ministre de Turisme, Francesc Camp, encara no estaran sotmesos a la valoració en línia. «Durant aquest primer any posterior a l’aprovació de la Llei d’habitatges turístics, els propietaris dels pisos turístics han de sol·licitar un número de registre, que és el que els permetrà que tinguin més comentaris i servirà com a referència per conèixer la seva reputació en línia», va exposar Nadal. 

La posada en marxa del model encara està per determinar. El termini s’inclourà al reglament de classificació de la modalitat hotelera, que s’hauria d’aprovar la setmana que ve, segons va avançar el cap d’àrea de Planificació Turística. «Encara no sabem si els criteris es començaran a aplicar d’aquí a sis mesos, un any o un any i mig», va dir. 

Promoure les inversions

L’empresa adjudicatària ja està treballant recollint informació de la xarxa. «Abans que es comenci a aplicar, els hotels ja sabran quina reputació tenen», va apuntar Nadal. D’aquesta manera, els propietaris implicats podran saber amb antelació quins serveis o quines infraestructures han de millorar si volen sumar punts per obtenir una determinada classificació. «De moment estem planificant, definint els filtres i contactant amb els allotjaments turístics», va afirmar el tècnic. «Ja hi ha hotels que estan treballant amb l’empresa de manera paral·lela», va afegir. 

La relació qualitat-preu, la higiene, l’atenció al client o la localització són alguns dels criteris que recollirà l’índex de reputació global, també anomenat Global Review Index (GRI). Es calcularà a partir d’un algoritme i farà una mitjana de totes les valoracions publicades en pàgines web com Booking o TripAdvisor. 

Aquest índex sobre 100 de qualitat farà calcular a la baixa o a l’alta el nombre de punts que s’obtenen a partir dels «criteris de puntuació flexibles», que complementen que els criteris obligatoris. «Si la reputació en línia fa rebaixar la puntuació total, les empreses es veuran obligades a fer inversions per millorar els seus serveis», va explicar Nadal. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT