PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

S’avança un tram de les obres de Vivand pel bon ritme dels treballs

El comú prohibirà la circulació de bicicletes i patinets per garantir la seguretat dels vianants

Per Meritxell Prat

Tudel i Calvet passegen per l’avinguda Carlemany, ahir al matí.
Tudel i Calvet passegen per l’avinguda Carlemany, ahir al matí. | MARICEL BLANCH

Els treballs d’embelliment de l’avinguda Carlemany segueixen el ritme previst. De fet, fins ara han anat, fins i tot, una mica millor del que s’esperava i això ha fet que la corporació hagi decidit avançar un tram més d’obres que no s’havia de començar fins al setembre. Es tracta del tram que va des de l’encreuament amb el carrer Ciutat de Sabadell fins a l’alçada del passatge de l’Arnaldeta de Caboet. El canvi de calendari en cap cas ha comportat canvis pel que fa al pressupost de les obres. «És un punt neuràlgic a l’hora de deixar entrar i sortir cotxes que tenen accés als pàrquings i valia la pena fer-ho per no tenir complicacions», va assegurar el cònsol menor, Marc Calvet, que juntament amb el conseller d’Urbanisme i Serveis, Josep Ramon Tudel, van explicar l’estat de les obres de l’eix per a vianants.


En aquest sentit, Calvet va detallar que com a molt tard a mitjan agost finalitzarà la primera fase de l’embelliment comprès entre l’avinguda de les Escoles i el passatge de l’Arnaldeta de Caboet. Paral·lelament s’aniran embellint els carrers adjacents i també s’aniran col·locant els nous elements de decoració i el mobiliari urbà. Precisament el comú està treballant en l’ordinació de terrasses que segons va avançar el cònsol, homogeneïtzarà taules, cadires i tendals (que no seran igual que les d’Andorra la Vella)  i no permetrà terrasses fixes, de manera que s’hauran de muntar i desmuntar cada dia. 


A mitjans de setembre es reprendran els treballs a l’eix comercial per encarar el tram final i arribar fins a l’encreuament amb el carrer de la Unió. D’aquesta manera, per les festes de Nadal la remodelació, que ha consistit en la col·locació de panot al vial central, la substitució del mobiliari urbà, la millora de l’accessibilitat o l’adaptació de la via a les noves tecnologies, ha de quedar completa.

Prohibicions 

Un altre dels aspectes que es renovaran serà l’ordinació que regula la circulació de bicicletes i vehicles no motoritzats per l’avinguda. Des que es va tancar al trànsit l’eix comercial, les bicicletes no hi poden passar, però a partir d’ara tampoc s’hi podran utilitzar els patinets. «Pot haver-hi un accident, encara que sigui sense voler», va apuntar el mandatari, que va deixar clar que la seguretat dels vianants ha de ser prioritària. «Hem volgut un espai per a vianants i ha de ser així. La principal preocupació és el vianant i qui ha de tenir la màxima prioritat són ells», va remarcar. De fet, des del comú es va indicar que l’article 208 del Codi de Circulació prohibeix la circulació de bicicletes per la voravia i l’administració local disposa d’un decret del 1991 que prohibeix l’ús dels monopatins a tota la parròquia, excepte en espais habilitats.

Oposició 

D’altra banda i pel que fa a les crítiques expressades pels consellers de l’oposició, Cèlia Vendrell i Marc Magallón, el cònsol menor les va rebatre. «Penso que com que no van venir massa a demanar com funcionaven les obres, i no és una crítica, no ho van entendre», va exposar, indicant que hi ha moment que no queda més remei que habilitar zones on emmagatzemar els materials necessaris. A més, va assegurar que des del comú sí que es van posar en contacte amb els comerciants de la zona per explicar-los com anirien les obres. «Sabem que es generen molèsties, però no poden no haver-n’hi. Però ja hem mirat que siguin les mínimes i hem agafat les millors solucions», va destacar.

Mesures de seguretat 

El cònsol menor d’Escaldes no va voler entrar en detalls sobre el sistema que finalment s’instal·larà a les avingudes Meritxell i Carlemany per evitar possibles atacs terroristes. Malgrat que sembla que ja està pràcticament decidit, Calvet va ser taxatiu: «fins que no estigui clar no direm res perquè no vull que hi hagi males interpretacions». 

L’avinguda per a vianants, «un benefici per a tothom»

Marc Calvet i Josep Ramon Tudel van aprofitar també per fer balanç de la reconversió de Carlemany en una avinguda per a vianants justament quan es complien els cinc anys del canvi. «Va ser una decisió molt dura però totalment encertada i n’estem contents», va assegurar el cònsol menor, que va recordar que a l’inici els crítics amb el projecte «ens donaven sis mesos de vida». Segons Calvet després de cinc anys s’ha vist que «no ha pres mal ningú i tothom n’ha sortit beneficiat». Així va recordar que es volia tenir «un espai diferent per passejar, comprar i gaudir d’Andorra i al final és el que s’ha aconseguit».


Amb tot, no han oblidat els moments complicats que van viure els deu membres que integraven la majoria comunal en aquell moment. «Van ser 7 recursos i alguna querella. Ho poses en un racó però ho recordes perquè va ser molt difícil», va apuntar. De la mateixa manera va respondre amb un «suposo» quan des de la premsa se li va preguntar si encara queda gent crítica amb l’avinguda per a vianants, però va admetre que ara «preocupa menys».


En l’horitzó queda que Vivand s’estengui. «És el pulmó i amb el creixement del Clot d’Emprivat s’haurà de veure com aquesta malla es fa més ample». Tampoc va descartar algun tipus de transport turístic que pugui connectar Escaldes i la capital. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT