PUBLICITAT

Andorra la Vella

Els liberals alerten sobre la prorroga del servei d’ambulàncies

Pallarès recorda que l’allargament no és possible per les sancions que té l’empresa

Per El Periòdic

Ambulàncies al Servei d'Urgències de l'hospital.
Ambulàncies al Servei d'Urgències de l'hospital. | MARICEL BLANCH

El  Grup Parlamentari Liberal ha registrat una demanda d’informació a Sindicatura perquè el Govern expliqui les presumptes irregularitats en què pot haver incorregut l’adjudicatària del transport sanitari terrestre no medicalitzat.
La petició arriba després que en la darrera sessió de control al Govern, celebrada el mes de juny, l’Executiu confirmés, responent a una pregunta de la consellera liberal Judith Pallarés, que l’empresa Ambulàncies del Pirineu havia estat sancionada per part d’Inspecció de Treball i que el ministre de Salut reconegués que «constaven problemes tècnics en els vehicles de l’empresa». A més, durant el debat el cap de Govern es va comprometre «a mirar i verificar» les irregularitats denunciades per la presidenta suplent del Grup Parlamentari Liberal durant el ple, «accions que no tenim constància que s’hagin portat a terme» va assegurat ahir Pallarés en un comunicat.
La demanda d’informació cursada pretén saber «si s’està complint el Pla Director del Transport Sanitari i si, al seu torn, el SAAS està complint la tasca de supervisió d’aquest servei». A més, segons el grup liberal tot sembla indicar que l’adjudicació, que finalitzava el 14 de juliol, s’hauria prorrogat un any a l’empresa de forma automàtica. En aquest sentit, Pallarés alerta que «el concurs inicial indicava que si l’empresa rebia sancions, la pròrroga no seria possible». Per això i davant les queixes que «sí que hem rebut al Grup Parlamentari Liberal respecte a aquesta empresa hem decidit cursar una demanda d’informació perquè Govern ens expliqui si s’està complint amb el Pla Director i si té constància de queixes dels usuaris» exposa Pallarés.
El text reclama al Govern tot un seguit d’informació relacionada amb la dotació de personal, prevenció de riscos, formació, reclamacions dels usuaris i controls de qualitat global del servei que l’empresa ha de complir segons el Pla Director i que el SAAS ha de supervisar.
Entrant en detall, en relació a l’alta rotació del personal denunciada pels sindicats se sol·licita a l’Executiu «còpia de totes les autoritzacions de noves contractacions de personal que el SAAS ha donat a l’empresa adjudicatària». Pel que fa a la prevenció de riscos i higiene es vol «còpia dels rebuts de neteja i desinfecció dels uniformes del personal dels anys 2016 i 2017». En matèria de formació, es reclama «còpia del pla de formació i dels llistats d’assistència a cursos de formació des del 2014». En relació a les reclamacions dels usuaris, se sol·licita «còpia de les mesures de correcció exigides a l’adjudicatari per part del SAAS sobre aquestes reclamacions» i còpia dels fulls de reclamació efectuats des del 2014. Per últim, es reclama «còpia dels controls anuals de qualitat global i dels informes corresponents que el SAAS ha efectuat a l’empresa adjudicatària.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT