PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Canut: «Un any per adaptar-nos a la nova classificació és correcte»

La presidenta d’Autèntics Hotels preveu pèrdua d’estrelles perquè no tothom podrà fer inversions

Per Meritxell Prat

Vista de les façanes de tres hotels de la capital.
Vista de les façanes de tres hotels de la capital. | TONY LARA

L’Associació Autèntics Hotels d’Andorra es mostra satisfeta amb el nou reglament de classificació hotelera que va aprovar dimecres el consell de ministres i a més, veu «correcte» el termini d’un any que s’ha deixat per adaptar-se als nous criteris de classificació. «En realitat és més d’un any perquè des del Govern ens han anat enviant els esborranys a mesura que fixaven criteris. Per tant, ja fa temps que sabem com funcionarà i la majoria de nosaltres ja hem aprofitat per fer alguns canvis», va explicar la presidenta del col·lectiu, Cristina Canut.


De fet, va deixar clar que «nosaltres mai hem pensat en els 5 anys que deia la Unió Hotelera» i que tenir un any de marge «serà bo perquè permet que es puguin fer inversions de manera esglaonada i que no les hagis d’assumir de cop, perquè llavors és massa». I és que no amaga que la crisi econòmica «va aturar del tot les inversions més grosses» i malgrat que es parla de certa recuperació «nosaltres encara estem tocats i hem de lluitar cada temporada per fer la pau o obtenir pocs beneficis».

Canvis de categoria  

La falta de diners per assumir determinades inversions considera que comportarà canvis pel que fa a la classificació actual i es veurà com alguns hotels perden estrelles. «Hi haurà canvis. El Govern ha fet el reglament perquè hi hagi canvi i per obligar a fer inversions», manifesta, si bé assegura que per «estratègia» alguns establiments preferiran, de moment, perdre una estrella i esperar a fer les inversions necessàries per recuperar-la en un altre moment en què els siguin més assumible.


Amb tot, no considera que el reglament sigui negatiu, al contrari, confia que servirà per millorar l’oferta i satisfer uns clients que cada vegada són més exigents. En aquest sentit valora molt positivament el fet que bona part de l’exigència se centri en la qualitat del servei. «Encara que hi hagi coses que potser no acabem d’estar-hi d’acord hi sortim guanyant. Tenim més del que teníem perquè fins ara no teníem cap eina per valorar la qualitat del servei. No es valorava l’acollida o l’atenció al client, per exemple», detalla. Això sí, mostra dubtes sobre la valoració de la reputació en línia. «Sabem que és una eina que ha creat el mercat i que tothom fa servir, però no ho controla ningú. Esperem que l’empresa que faci la depuració de les dades sigui seriosa i rigorosa per tenir garanties», va apuntar. Autèntics Hotels era partidari d’utilitzar el convidat misteriós per fer aquesta tasca, però accepten l’alternativa. «Serem pioners i veurem què passarà. Hauran de demostrar que és una eina vàlida i que funciona», avisa. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT