PUBLICITAT

Andorra la Vella

L’augment de les importacions revela la necessitat d’un parc logístic

Els transportistes alerten del perill de saturar el país amb la distribució

Per El Periòdic

Camions fent cua a la Duana.
Camions fent cua a la Duana. | Tony Lara

La construcció d’un parc logístic a Andorra, especialment per realitzar intercanvi de mercaderies i organitzar la seva distribució, comença a ser una necessitat. Així ho assegura el sector, que recorda que la recuperació econòmica ha portat també un augment de les importacions, especialment aquelles arribades d’Espanya. L’Associació de Transportistes i Mercaderies de Carburants d’Andorra (ATMCA) exposa que les vies urbanes estan cada vegada més «saturades» de camions, en paraules del seu gerent, Víctor Filloy. «No pot ser que estiguem fent transports amb vehicles tan grans pel país, portant mercaderies amunt i avall», va afegir. Si no es fa el parc logístic, Filloy va alertar que el país acabarà tenint «un problema» de distribució.

Habitual

El gerent de l’ATMCA Filloy va plantejar que totes les grans ciutats tenen naus logístiques a la perifèria on camions de grans dimensions descarreguen la mercaderia, perquè d’altres més petits en facin la distribució, per exemple a comerços o al sector de l’hostaleria. 

Ubicació

Andorra necessita aquesta instal·lació, que s’hauria d’ubicar a l’entrada del país a tocar amb la frontera d’Espanya, a Santa Coloma o, si no és viable per un tema d’espai, fins i tot a la Seu d’Urgell, al parer d’ATMCA.

Importacions

L’any passat les importacions provinents d’Espanya van sumar un valor de 832 milions d’euros, mentre que les provinents de França van sumar 180 milions d’euros. En total, el 2017 es va tancar amb un valor per importacions de 1.307 milions, el que representa uns 80 milions més que el 2016 i uns 140 milions més que el 2015. Aquests 1.307 milions representen quanties similars a les d’abans de l’esclat de la crisi econòmica.


Per la part espanyola, va assegurar Filloy, el valor de les importacions augmenta a raó de 30 milions d’euros per any aproximadament. En canvi, per la part francesa «està estabilitzat», informa l'ANA.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT