PUBLICITAT

Andorra la Vella

Dallerès insisteix en la necessitat d’un pla nacional de transport

Avisa de pèrdua d’usuaris si es treuen busos de Meritxell

Per Meritxell Prat

Diversos usuaris pugen a l’autobús en una parada de l’avinguda Meritxell.
Diversos usuaris pugen a l’autobús en una parada de l’avinguda Meritxell. | MARICEL BLANCH

La voluntat del Comú d’Andorra la Vella de suprimir el pas d’autobusos grans per la part alta de l’avinguda Meritxell s’ha rebut amb cert neguit des de la Cooperativa Interurbana, companyia que cobreix algunes de les línies que es veurien afectades. Segons va explicar el president de la Cooperativa, Gabriel Dallerès, «encara no hi ha res definitiu i demà [avui per al lector] tenim una reunió per parlar-ne]», però avisa que abans de prendre cap decisió cal avaluar molt bé els pros i contres. «Es fa un discurs a favor del transport públic però la realitat mostra que si es prenen decisions que no estan prou meditades el resultat pot anar en la direcció contrària», assegura.


En aquest sentit reclama que «cal fer un pla nacional de transport i analitzar de manera seriosa com hauria de ser el transport públic al país», una acció que considera que s’hauria de fer abans de licitar les noves línies de transport. «No pot ser que hi hagi autobusos de la línia nacional que vagin buits i busos comunal que tampoc portin passatgers. Cal un pla per veure com abordar la situació, per on han de passar uns i altres i quins transbords fer», detallar. Si es fa amb l’ordre invers, «després es fa difícil de corregir». A més destaca que «cal que la licitació asseguri l’equilibri econòmic» per a les operadores del servei. De fet, retreu que «si es va improvisant, el problema no es solucionarà».

Pèrdua d’usuaris  

D’altra banda i pel que fa a la decisió del comú, es va mostrar prudent a l’hora de respondre. Volia esperar als resultats de la reunió d’avui per veure si la mesura és definitiva o hi ha opcions de trobar una alternativa. I és que les conseqüències, alerta, no serien massa positives. «Els autobusos no carreguen la gent en una sola parada. Per tant, com més apartem la línia d’allà on hi ha la gent, menys ús se’n farà», manifesta. Dallerès també considera que es posaran traves tant als usuaris del país com als turistes. «A una persona jove potser li és igual fer 500 metres més, però la gent gran ho té més difícil», exemplifica, tot afegint que «si un turista arriba amb els esquís i carregat de maletes i en compte de tenir la parada davant de l’hotel ho ha de carregar gaire tros, tampoc és pràctic». Per tot plegat espera assolir un acord amb el comú. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT