PUBLICITAT

Andorra la Vella

El pas de busos per Meritxell, a l’espera de l’estudi de mobilitat

Marsol admet que cal analitzar si són factibles els canvis

Per Meritxell Prat

La cònsol major de la capital, Conxita Marsol, amb el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, ahir.
La cònsol major de la capital, Conxita Marsol, amb el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, ahir. | Comú d\'Andorra la Vella / Tony Lara

La capital deixa en suspens, de moment, la decisió d’eliminar el pas dels autobusos més grans per la part alta de l’avinguda Meritxell i l’avinguda Príncep Benlloch. Després de la reunió mantinguda ahir amb el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, la cònsol major, Conxita Marsol, va indicar que la decisió definitiva no es prendrà fins que no es disposi de l’estudi de mobilitat de la vall central. «Haurem d’esperar. M’havien assegurat que al juliol l’haurien presentat a Govern, però no sé com està. Crec que val la pena ser prudents i mirar-nos-ho tot perquè és prou important el transport públic de viatgers», va afirmar. 

El que sí que es va acordar ahir és que les parades que hi havia a l’avinguda Meritxell i es van traslladar a Prat de la Creu com a conseqüència de les obres d’embelliment, de moment no es canviaran de lloc, ja que després de quatre mesos els usuaris ja s’hi han acostumat i no se’ls vol despitar amb un canvi que no saben si serà definitiu. La voluntat, però és que al setembre, abans de començar l’escola, hi hagi una decisió presa, per la qual cosa la setmana que ve Marsol es reunirà amb el responsable de la Hispano Andorrana, Jordi Troguet, i també té previst una cita amb l’Executiu per poder tractar la qüestió.

Satisfacció

La decisió convenç als responsables de la Cooperativa que consideren «important» l’estudi de mobilitat per sortir de «la improvisació constant» que consideren que s’aplica en el cas del transport públic. De la mateixa manera va agrair que la corporació vulgui analitzar les dades que els van facilitar i confia que «puguem anar en la bona direcció». La Cooperativa realitza fins a dos milions de viatges cada any, sense comptar els estudiants, i un 26% dels usuaris són de la capital. A més, Dallerès va indicar que un 52% dels usuaris no tenen alternativa a l’autobús per desplaçar-se.

Malgrat que Marsol va insistir que «la nostra intenció és que cada vegada els busos que passen pel centre siguin menys grans i menys contaminants», va reconèixer que per tirar endavant la mesura «hem de veure que ho permeti el funcionament de transport públic». Per fer els canvis doncs, va apuntar que el més probable és que sigui necessari una redistribució de les línies, però va recordar que aquest pas també depèn del concurs que farà el Govern. No va descartar, però, que es puguin introduir mesures de manera progressiva, com podria ser que inicialment s’eliminés un sentit de circulació dels autobusos.

De la mateixa manera va admetre que posar busos més petits podria fer que en hores punta no hi cabés tothom. Un altre dels problemes són els desnivells. «Prat de la Creu està en un i Meritxell en un altre i la connectivitat no hi és al 100%», va reconèixer, per la qual cosa va apuntar que la voluntat del comú és seguir treballant per facilitar aquestes connexions com s’ha fet a la Quirola. La previsió és que per a l’any que ve hi hagi una partida al pressupost per posar un ascensor entre Meritxell i Fiter i Rossell. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT