PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera aposta per repetir l’any vinent al Mundial de Rallycross2

El pilot andorrà no se centra aquesta vegada en tornar a participar a Sud-amèrica al Dakar

Per Joan Josep Blasco

Albert Llovera, dins l’habitacle del seu cotxe de rallycross.
Albert Llovera, dins l’habitacle del seu cotxe de rallycross. | Fotoesport

És una persona inquieta i gaudeix amb un volant a les mans. Albert Llovera, que es troba en plena temporada al Campionat del Món de Rallycross2, aposta per continuar disputant aquest campionat l’any vinent. Centra esforços en aquest sentit i deixa a un costat repetir experiència al Dakar el proper mes de gener.

Aquesta campanya el pilot andorrà ha competit en cinc proves del calendari de Rallycross2: Bèlgica, Anglaterra, Noruega, Suècia i Canadà. Per davant li queden dues cites. La més propera és a França i la segona a Sud-àfrica, tot i que la participació en aquesta darrera dependrà del pressupost, ja que «anem bastant justos», admet Llovera. En cap de les proves s’ha pogut classificar per a les semifinals i no descarta poder-ho assolir en el programa que li queda, sobretot si pot ser en continent africà. El rendiment al llarg del calendari fa que s’estigui «notant bé i cada cop millor. Però tinc un gran handicap, que és que no rodo amb el cotxe. Quasi no es fan entrenaments sobre el terreny, amb només dues tandes de quatre voltes, i passes llavors a les classificatòries. En canvi, els meus rivals no paren de córrer. Als campionats nòrdics competeixen en els mateixos circuits i es nota. Coneixen perfectament la reacció del vehicle, i això precisament és el que més trobo a faltar. Voldria deixar-lo com m’agradaria a cada cursa».

«Tinc ganes de divertir-me. M’agrada derrapar i saltar, i això és el que estic fent»

De cara a l’any vinent la intenció és continuar al Mundial de l’especialitat. «Primer vull completar del tot aquesta temporada per poder continuar participant-hi l’any vinent. M’agradaria seguir competint en rallycross, perquè és un campionat espectacular, adrenalínic i que em permet combinar-m’ho molt bé amb la meva feina i les conferències», assegura Llovera, que encara no ha parlat amb l’equip de cara a la renovació del 2019. En el plantejament està «trobar el pressupost necessari per fer més carreres i entrenaments». Perquè no només es tracta de ser a les curses, sinó també de rodar. «Als ral·lis fas molts quilòmetres, un fet que no passa en rallycross», i per donar un salt qualitatiu als resultats «necessito baixar un segon per volta per estar on hi ha l’acció, però per aconseguir-ho he fer més quilòmetres». 

Té clar que per a que es produeixi una millora substancial passa per aquí, davant la realitat que «tots els cotxes són idèntics» i que per superar rondes s’ha de lluitar amb l’experiència del rivals, ja que es troba amb «una vintena de pilots que tots són molt bons. És la segona categoria del Mundial i és un mirall per als equips i les marques». A més, el rallycross és una modalitat sense marge de maniobra un cop es comença a donar gas. «Les carreres són tan a l’esprint que no pots fallar ni a la sortida, ni al final de recta ni l’últim revolt. No pots cometre cap mena d’errada», indica.

Ral·li Dakar

Llovera ha estat en cinc edicions del Dakar, al volant d’un cotxe, un boggie i les últimes experiències en un camió. Sobre la taula sempre existeix la possibilitat de tornar al raid de Sud-amèrica, però en aquesta ocasió no és el seu principal objectiu ser-hi. És més, se centra més en el rallycross. «Ho tinc bastant decidit», admet.

«Prefereixo fer coses noves i competir durant tot l’any, no només al gener»

L’equip txec del Bonver Dakar Project, amb el que va competir dos anys, l’ha temptejat per tornar-hi. També un conjunt francès a la mateixa categoria, així un altre per canviar de vehicle i participar amb un quad. La preparació que suposa repetir al Dakar, i prendre-hi, «a dia d’avui no m’atrau massa, perquè acabo molt danyat i la recuperació és llarga», tot i que «si no tinc res més m’hi apunto». És un home d’acció i «prefereixo fer coses noves i competir durant tot l’any, no només al gener. El Dakar et demana treballar tot l’any per només 15 dies de cursa». Es troba en un moment on «tinc ganes de divertir-me. M’agrada derrapar i saltar, i això és el que estic fent» al Mundial de Rallycross2.

PUBLICITAT
PUBLICITAT