PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Camp reconeix que perdre la marca Grandvalira seria negatiu pel país

El ministre reclama que es deixi avançar en les reunions «perquè hi ha voluntat de parlar»

Per Miquel López-Egea

Els ambaixadors de les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí Carolina Ruiz i Luc Alphand durant la presentació de la campanya, ahir.
Els ambaixadors de les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí Carolina Ruiz i Luc Alphand durant la presentació de la campanya, ahir. | Maricel Blanch

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va afirmar durant la presentació de la campanya de les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí que «seria una llàstima perdre la marca Grandvalira» i que aquest fet «tindria un impacte negatiu pel país», ja que «molta gent viu de l’estació, des de les companyies d’autobusos fins els restaurants o els taxistes».

En aquest aspecte, Camp va considerar que s’ha fet una gran feina «per consolidar-se» i que «hem de deixar fer les reunions amb totes les parts implicades perquè hi ha voluntat de parlar». En aquesta línia va voler recordar «el camí recorregut, no només en aquests darrers set anys, sinó en els 15 anys de treball conjunt».

Per tal d’intentar evitar el trencament definitiu, el cap de Govern, Toni Martí, un cop acabi els seus compromisos internacionals, reprendrà les converses entre Ensisa, Saetde i el mateix Executiu. «Espero que les converses vagin a bon port i es pugui tancar la temporada amb una entesa per part de les dues parts, si ara s’han fet passos endavant, un fet com que desaparegués la marca suposaria un pas enrere», reiterava Camp. «El Govern ha impulsat les converses, hem de trobar un punt d’acord. Les regles del joc no s’estan reinventant, el que es tracta és d’evitar el trencament», sentenciava. A més, es va mostrar partidari d’un canvi amb alguns dels elements que han sustentat la relació entre les parts si el fet «comporta un acord final». Per altra banda, va expressar contundentment que «si hi ha un trencament, caldrà replantejar, com a mínim, la comunicació de l’oferta d’Andorra». «Tot serà en funció de l’escenari amb els que ens trobem», opinava.

«Ridícul»

Per la seva banda, el conseller general d’SDP, Víctor Naudi, va dir ahir que la polèmica «frega el ridícul» i que des del començament «el Govern ha ajudat més una banda que l’altra». Per a Naudi, va ser l’Executiu el que va «encendre la problemàtica i ara no sap com refer l’error» i va denunciar, una vegada més, que «aquest Govern només treballa per a certs lobbies i ho paga tot el país».

Una competició de país

La campanya de comunicació de les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí va donar el tret de sortida avui sota l’eslògan Aquest hivern serem tots campions. La campanya té com a objectiu continuar reforçant el posicionament d’Andorra i Grandvalira com a un dels referents mundials al món de l’esquí, reivindicant tant per al Principat com per als Pirineus el que representa acollir una competició d’aquest nivell. A més, vol implicar el país i emocionar-lo i vehicular a través d’aquesta campanya, els diferents valors de l’esdeveniment, de l’estació i dels patrocinadors mitjançant un missatge transversal.

En aquesta línia, el director general de Grandvalira-Nevasa, Alfonso Torreño va explicar que la campanya de comunicació «no és només d’estació, és transversal i també comunica tots els valors del país. Volem implicar a tothom, emocionar». «Tenim un repte molt gran i un històric, ens hem d’autosuperar», explicava.

Pel que fa a infraestructures, «ja està tot fet», assenyalava. «S’estan complint els terminis, les obres avancen i l’inici de la temporada marcarà un primer punt», explicava el director general del Comitè Organitzador de les Finals de la Copa del Món 2019, Conrad Blanch. «La campanya és una peça bàsica, tenim tota una trajectòria i un missatge clar que volem transmetre, volem que la gent s’ho faci seu i que Andorra respongui de la millor manera possible», afegia.

Pel que fa a l’eslògan, el més important «és arribar al màxim de fent possible, és un esdeveniment de pell, volem que tothom el faci seu», comentava Torreño.

Ambaixadors de luxe 

Carolina Ruiz i Luc Alphand es van sumar  a la promoció de l’esdeveniment. Ruiz va manifestar que «Andorra ja té una experiència molt gran en competició». «Hi ha un esforç humà molt gran, la sensació que t’emportes quan tornes a casa és la passió amb la qual la gent ho viu». Alphand, per la seva banda, va recordar «vaig ser a les finals de la Copa d’Europa de la passada temporada i va ser un esdeveniment molt ben organitzat». «Tots els esquiadors somiem en aconseguir el Globus de Cristall i aquest any ho viurem a Soldeu-El Tarter», concloïa.

PUBLICITAT