PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

La teoria dels sis impactes

El públic queda eclipsat per la sessió inaugural a càrrec del periodista Joaquim Maria Puyal, en què va exposar la seva teoria de la comunicació

Per Lara Ribas

El doctor en Lingüística, Joaquim Maria Puyal.
El doctor en Lingüística, Joaquim Maria Puyal. | ANA / M. P.

La foscor de l’auditori Claror ahir actuava com un element comunicador més i ajudava a potenciar el missatge dels «sis impactes». Amb aquesta teoria creada fruit d’anys i anys d’experiència en el món de la comunicació, Joaquim Maria Puyal va captivar durant més de vint minuts el públic assistent a l’acte oficial d’inauguració del nou curs acadèmic de l’UdA. Darrere d’un faristol i davant d’una gran pantalla, se situava el periodista que ha protagonitzat més transmissions del Barça en la història de Catalunya Ràdio però que també és doctor en Lingüística i gran defensor de la llengua catalana.

El focus es dirigia directament cap a ell i malgrat ser el centre d’atenció va gosar reconèixer que la seva conferència seria «una aparent improvisació perquè en el fons està preparada». De fet, «ser honrat i dir el que passa» és part de la feina del periodista i per això té un lloc en la teoria dels sis impactes que Puyal es va dedicar a explicar punt per punt durant la seva presentació. 

Malgrat haver abandonat les retransmissions del Barça aquesta temporada, poc va faltar-li a l’auditori Claror per convertir-se en la cabina on el periodista solia passar hores i hores cantant les jugades, faltes, penals i gols de l’equip blaugrana i els seus adversaris. Puyal va llançar entre el públic la següent pregunta: «Si no ens podem inventar el que passa, per què tantes emissores expliquen un mateix partit?» La diferència, en la mirada. I la força, en la recreació de l’oient, que ha de poder imaginar-se què està passant a través del que sent i escolta, va apuntar Puyal. Ara bé, el premi és per al domini de les pauses. «És molt difícil i ens fa por, però una pausa no és un zero i té un gran valor», va concloure.

PUBLICITAT
PUBLICITAT