PUBLICITAT

Andorra la Vella

MoraBanc activa un nou pla estratègic per guanyar 30 milions al 2021

Durant el primer semestre del 2018 els recursos dels clients creixen un 6% i el volum de prèstecs un 5%

Per El Periòdic

Seu central de MoraBanc, a Andorra la Vella.
Seu central de MoraBanc, a Andorra la Vella. | Arxiu ANA

Morabanc activa un nou pla estratègic per guanyar 30 milions al 2021,  mantennt la tendència de creixement del benefici iniciada l'any 2017. Aquest és l'objectiu principal del nou pla estratègic que l'entitat acaba d'activar per als propers tres anys. Al 2017, MoraBanc va tornar a créixer en beneficis fins als 23,5 milions d'euros i l'impuls generat gràcies a la ràpida i efectiva adaptació a la nova realitat financera segueix aquest any. Durant el primer semestre del 2018 els recursos dels clients han crescut un 6% i el volum de prèstecs un 5%. La tendència de creixement es mantindrà la resta de l'any i amb el nou pla estratègic es vol potenciar durant el proper trienni.

El director general de MoraBanc, Lluís Alsina considera que aquest pla estratègic "és ambiciós però factible gràcies a un rumb molt clar i un equip talentós i compromès que ja ha demostrat en els darrers anys que és capaç d'assolir els objectius marcats. Treballem per créixer, especialment dins del mercat andorrà".

El pla se sustenta en tres elements principals. El primer és el creixement del negoci.  A Andorra, mercat en el que MoraBanc manté el seu compromís i focus d'atenció principal, una nova segmentació dels clients, la millora contínua de la proposta de valor, la concessió de crèdits i gestió de clients de banca privada, són els eixos principals d'aquesta línia de creixement.

També hi ha una previsió de creixement internacional seguint la línia marcada en els darrers mesos. Entre el gener 2017 i el juny 2018, els recursos de clients de les filials de Zuric i Miami han crescut un 14%, i ja representen el 30% del total de recursos del grup. La inversió en tecnologia i la productivitat són també dos eixos clau. Al 2017 MoraBanc va reduir un 22% els seus costos respecte al 2016. En els propers anys es seguirà la línia de potenciar la banca digital i simplificar processos per ser encara més eficients.

L'any 2015, el sector de la banca a Andorra va viure un dels seus moments més complicats amb un canvi de model i un cop reputacional a nivell internacional. MoraBanc va iniciar aleshores un pla de transformació per adaptar-se quan abans millor a la nova realitat. Amb una inversió i un esforç humà important, es va apostar per la digitalització, l'optimització en costos i l'adaptació a les exigències normatives amb la major velocitat possible. Els resultats de l'exercici 2017 van ser la prova que era el camí correcte amb un retorn al ceixement del benefici (3,6%) i un banc amb un balanç fort i sòlid. Ara s'inicia una etapa amb el creixement constant com a objectiu principal.

Comenta aquest article

PUBLICITAT