PUBLICITAT

Andorra la Vella

Recta final per a l’estudi sobre l’aeroport de la Cambra de Comerç

El lloc escollit és Grau Roig i els aparells serien Airbus 319 i NEO

Per El Periòdic

El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i Miquel Armengol.
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i Miquel Armengol. | CCIS

L’estudi encomanat per la Cambra de Comerç sobre la viabilitat d’un aeroport a Andorra ha entrat en la seva fase final. El treball consta de quatre fases i s’està acabant d’enllestir la tercera sobre l’impacte del soroll i només quedarà la d’homologació de la pista, anàlisi de la infraestructura i recerca òptima de la topografia per anivellar el terreny. 


Fins ara s’ha determinat la zona que hauria d’acollir la instal·lació, molt a prop de l’entrada al túnel d’Envalira, a Grau Roig. També s’han de determinar els tipus d’avions que hi podrien aterrar i que són l’A319, l’A320NEO i l’A321NEO-LR. L’A319 és un avió civil de passatgers de la companyia Airbus. És un model escurçat derivat de l’Airbus A320, amb canvis mínims. Com que té els mateixos dipòsits de combustible, però menys passatgers (124, dividits en dues classes), el seu abast es veu augmentat fins als 7.200 km, el major de la seva classe. Els models NEO permeten un estalvi de combustible d’un 20%, a més de permetre recórrer grans distàncies. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT