PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El comerç fa un balanç «molt positiu» del Shopping Festival

El sector atribueix el gran nombre de vendes al fet que enguany l’1 de novembre hagi caigut en pont

Per Victoria Gómez Pérez

L’avinguda Meritxell el dia de la inauguració de l’Andorra Shopping Festival d’enguany.
L’avinguda Meritxell el dia de la inauguració de l’Andorra Shopping Festival d’enguany. | MARICEL BLANCH
Els hotelers també es beneficien de l’arribada de turistes i es mostren satisfets amb l’ocupació

L’última edició de l’Andorra Shopping Festival ha estat un èxit. A l’espera de les xifres oficials, els comerciants fan un balanç «molt positiu», degut sobretot a què enguany l’esdeveniment hagi caigut durant el pont de Tots Sants. «Han estat dos caps de setmana molt intensos i la gent tenia ganes de comprar», va considerar la presidenta de l’Associació de Comerciants de Carlemany i Travesseres, Susagna Venable. 

L’objectiu de l’Andorra Shopping Festival no és oferir descomptes o ofertes, sinó «crear una experiència de compres agradable» i per aquest motiu, més enllà de les botigues, també s’oferien propostes gastronòmiques, artístiques i musicals. Tot plegat va fer que de l’1 a l’11 de novembre els carrers de les parròquies centrals estiguessin replets de gent i això es reflectís en la caixa. Malgrat que els comerciants de Carlemany van assegurar que tant l’últim cap de setmana com l’anterior van tenir molt bones vendes, «més de les habituals», van reconèixer que els treballs de remodelació que s’estan fent actualment a l’avinguda els van perjudicar. «En algun moment que la botiga estava buida, sortíem i veiem que tothom es concentrava en els trams que no hi ha obres», va explicar la responsable d’una perfumeria. 

 

Diferenciar-se d’internet

Tot i les bones xifres, els comerciants són conscients que, «des de fa anys», el comerç està canviat i el futur passa per internet. El Pla Estratègic de Turisme de Compres no inclou una formació específica al respecte, però en el curs per a professionals del comerç que imparteixen la Cambra i el Govern sí que es plantegen com diferenciar-se. «Cal aportar el valor afegit a la relació amb el client», va dir un directiu d’una de les empreses més importants del país que va participar en la segona edició del curs que tot just va acabar ahir. Els encarregats de les botigues més elitistes, però, asseguren que al seu consumidor li segueix agradant que l’atenguin i l’assessorin personalment. 

 

Els hotelers, satisfets

La gran afluència de turistes també es va veure reflectida en les xifres d’ocupació. Els establiments d’Autèntic Hotels Andorra (AHA) aquest cap de setmana van fregar el 100% a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. «És evident que esdeveniments com aquest influeixen en l’ocupació hotelera», va dir la presidenta de l’AHA, Cristina Canut. Segons va explicar, normalment, «treballem més la nit de dissabte que la de divendres, però aquest últim cap de setmana ambdues nits van estar molt equiparades». En un moment en el qual hi ha més oferta de llits que de demanda, i amb les reserves als apartaments turístics en alça, Canut va reclamar a les autoritats que plantegin més iniciatives de promoció turística en les «èpoques fluixes». «Sempre es realitzen propostes quan hi ha festius i se sap que la gent sortirà de casa, però seria bona idea que es mantinguessin al llarg de l’any, especialment, quan no hi ha ponts o la temporada és més baixa», va proposar. Com a mostra, va afirmar que «qualsevol que hagi estat aquests dies pel carrer, haurà vist que hi havia molta gent, molt bon ambient i moltes ganes de comprar». 

Per a la Unió Hotelera (UHA), el mes de novembre també va començar molt bé, tenint en compte que es va assolir una ocupació superior al 81%, tot i que la seva directora, Sarah-Jane Giménez, ho va atribuir aleshores a l’inici del pont de Tots Sants, més que al Shopping Festival. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT