PUBLICITAT

Encamp

Més policia i seguretat privada per evitar aldarulls nocturns al Pas

Jordi Torres xifra entre un 10 i un 15% la disminució de les incidències per conductes incíviques

Per Meritxell Prat

Un moment de la reunió de la taula transversal per a la millora de l’oci nocturn que es va celebrar ahir al Pas de la Casa.
Un moment de la reunió de la taula transversal per a la millora de l’oci nocturn que es va celebrar ahir al Pas de la Casa. | MARICEL BLANCH

La taula transversal per a la millora de l’oci nocturn es va reunir ahir al Pas de la Casa per determinar quines accions es tiraran endavant aquesta temporada d’hivern. Una de les propostes que ja s’ha aplicat els darrers anys i que es vol continuar potenciant és el reforç de la presència policial i de la seguretat privada que ha de contribuir a seguir reduint els problemes d’incivisme a la vila fronterera. De fet, el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va indicar que el nombre d’incidències registrades pels agents de circulació i la Policia l’hivern passat s’hauria reduït entre un 10 i un 15% en relació a la temporada 2016-2017. «Les queixes dels hotels han disminuït de manera considerable», va puntualitzar.


En aquest sentit, tant ell com el ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, van reiterar la voluntat d’incidir en la vigilància, especialment en aquells períodes de més afluència turística de joves, com per Carnaval, si bé les dates concretes s’acabaran de concretar en una reunió amb els operadors turístics que se celebrarà al gener. «A més dels agents fixes del despatx del Pas, sempre hi haurà una patrulla itinerant i, a més, durant la nit hi haurà sempre dues patrulles itinerants les setmanes de major afluència turística i més complicades». Espot també va concretar que «una de les patrulles estarà composta per agents de Policia de la unitat de grups especialitzats amb formació específica per fer front a situacions conflictives». 


De la mateixa manera, els operadors turístics també es van mostrar partidaris d’estendre la contractació d’un servei de seguretat privada que s’encarregaria de fer rondes pel poble i controlar, específicament, la sortida dels turistes dels locals d’oci. A més, en casos d’incidències, «podrien ajudar», va destacar Torres.


Una de les mesures que es va valorar com a molt positiva de les introduïdes l’any passat, van ser les polseres de colors que permetien identificar l’operador turístic amb qui havia viatjat el visitant. Aquest any, els mateixos operadors han proposat que la informació de la polsera s’ampliï i contingui també el nom del turista, el telèfon del guia i l’adreça de l’allotjament. Una mesura que serà voluntària però que el cònsol confia que com a molt tard l’any vinent l’adoptin el 100% dels operadors turístics.

Nova llei  

Tant el comú com el Govern, a més, confien plenament que l’entrada en vigor de la nova Llei de seguretat pública també contribueixi a millorar la convivència al Pas. Espot va recordar que el text ja es troba en la fase final de tramitació parlamentària i que, per tant, al gener ja podria estar vigent. La normativa inclou un règim sancionador amb multes més elevades que es preveu que siguin «més dissuasives», a més els procediments per aplicar les sancions també s’han reduït, de manera que han de ser més efectius. «Esperem que amb totes aquestes mesures aconseguim pal·liar les conseqüències de l’oci nocturn», va afirmar Torres. De la seva banda, Espot va afirmar que amb el treball conjunt entre tots els actors implicats es vol aconseguir poder seguir «promovent el Pas com a destí turístic, particularment durant l’hivern, però que aquest turisme no sigui incompatible amb un mínim de qualitat de vida dels residents i de la resta de turistes». 

El comú presenta el manual de bones pràctiques

El Comú d’Encamp va presentar el manual de bones pràctiques per conscienciar i prevenir sobre aquells comportaments que atempten contra el civisme i la convivència. De moment s’han editat 5.000 exemplars (en català, castellà, anglès i francès) que es distribuiran de manera immediata entre els hotels i allotjaments turístics. També es vol fer arribar als comerços, operadors turístics i als locals d’oci nocturn. El manual és el punt de partida d’una campanya de comunicació més àmplia que s’anirà implementant els pròxims mesos amb suports publicitaris, tovalles de paper, rodals o diversos elements de marxandatge amb el lema  de la campanya: ‘Al Pas com a casa’.

PUBLICITAT