PUBLICITAT

Andorra la Vella

Viladomat veu complicat fer un aeroport a Grau Roig

Les dimensions i els plans d'inversió de Saetde, dos handicaps

Per El Periòdic

Zona de Pla de les Pedres, on s'uneixen els dominis de Pas de la Casa-Grau Roig i Soldeu El Tarter.
Zona de Pla de les Pedres, on s'uneixen els dominis de Pas de la Casa-Grau Roig i Soldeu El Tarter. | Arxiu ANA

Des que el nou president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS), Miquel Armegol, ha agafat les regnes de l'entitat s'ha tornat a posar sobre la taula un nou projecte per instal·lar un aeroport a Andorra. Per això han impulsat un estudi sobre la viabilitat de la infraestructura, que està duent a terme l’empresa francesa Navblue (una filial d’Airbus amb seu a Tolosa de Llenguadoc). Aquest estudi, que ja ha entrat a la darrera fase d'anàlisi, ha assenyalat Grau Roig, molt a prop de l'entrada al túnel d'Envalira, com la ubicació ideal per poder-hi instal·lar l'aeroport. Un element que afecta directament a la concessió que té actualment Saetde, com a societat explotadora de les pistes d'esquí de Pas de la Casa-Grau Roig, dins de la marca de Grandvalira. 

“Si no ens molesta no ens hi oposarem, però em sembla que és molt difícil fer una instal·lació com la que pretén la cambra sense que ens perjudiqui els nostres plans d'inversió de futur”. Així de clar s'ha expressat el màxim accionista de Saetde i Secnoa, Joan Viladomat, al ser qüestionat per la posició de la societat davant de la possible instal·lació de la infraestructura en zona de concessió. Viladomat ha assegurat que els enginyers de la societat estan en contacte amb l'empresa que està duent a terme l'estudi de viabilitat per veure si es poden encaixar les dues necessitats, sense afectar a Saetde i el seu futur creixement.   

L'objectiu de la Cambra és que Andorra disposi ben aviat d’un aeroport per potenciar el turisme, el comerç i la inversió estrangera, però amb la mirada posada a Europa i també fora del continent. “Volem enllaçar el país amb l’Àsia, el Japó, la Xina i Dubai”, ha insistit més d'una vegada Armengol. Un element que fa pensar a Viladomat que els dos objectius no podran ser compatibles. “No som antiaeroport, però jo entenia que la idea era fer una petita infraestructura i veig difícil de compatibilitzar ambdues coses amb les dimensions i els avions que es volen fer aterrar”, argumenta.

Tot plegat emmarcat aquesta setmana amb el 17è Fòrum de l'Empresa Familiar Andorrana (EFA) que ha girat al voltant de l'aeroport, però sobretot al tomb de la infraestructura ja existent a la Seu d'Urgell. Tant el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, com el cap de Govern, Toni Martí, han mostrat sempre com a prioritari l'equipament que hi ha a la ciutat catalana, deixant en un segon terme i sempre en mans de la CCIS la iniciativa de l'aeroport a Andorra.

PUBLICITAT
PUBLICITAT