PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Associació de Consumidors obre un dossier sobre el transport públic

L’entitat ja ha rebut unes cent consultes entorn d’aquest i altres temes

Per Lara Ribas

Toni Cornella i Lluís Ferreira, vocal i president de l’ACU respectivament, en la presentació d’ahir.
Toni Cornella i Lluís Ferreira, vocal i president de l’ACU respectivament, en la presentació d’ahir. | Maricel Blanch

L’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris (ACU) ja ha obert diverses investigacions tot i trobar-se en procés de gestació. Just ahir va fer la seva primera compareixença en públic per presentar-se i, en paraules del seu president, Lluís Ferreira, va definir-se com «una entitat privada que actuarà de mediadora i canalitzadora de les reclamacions». «No volem anar en contra de ningú, sinó col·laborar i aportar el nostre punt de vista», va posar de relleu. 

Tal com van oficialitzar ahir mateix, després d’haver rebut un centenar de consultes, ja estan treballant en diverses qüestions, entre les quals destaquen una investigació sobre el funcionament del transport públic i una altra sobre els increments desmesurats dels lloguers. Pel que fa a aquesta darrera, la setmana passada Ferreira ja va avançar que havia mantingut una trobada amb el raonador del ciutadà, Marc Vila, per tractar el problema de l’habitatge i que havien acordat centralitzar totes les queixes d’aquest àmbit específic en la institució pública. Quant al transport, el president de l’ACU va explicar que van iniciar un dossier arran de les denúncies aparegudes a les xarxes socials sobre el bus lliure, però des de l’associació han detectat que la problemàtica és més greu i per això estan realitzant una anàlisi amb profunditat sobre els preus dels bitllets, la cobertura de les línies o les hores treballades pels conductors. «Tot i així, encara no estem en condicions de presentar conclusions al respecte; esperem poder fer-ho el primer semestre de l’any vinent», va aclarir Ferreira. A més, estudien altres temes com la protecció de dades dels menors a les xarxes socials, els contractes d’Andorra Telecom després de la polèmica generada la setmana passada en presentar les noves tarifes o els dubtes en relació amb hipoteques o altres operacions bancàries efectuades a Espanya.

Mecanismes transparents

L’ACU va insistir que el seu objectiu és «defensar els interessos de la ciutadania» malgrat reconèixer que no té força legal. Ara per ara ja són un centenar de socis de diferents àmbits i compten amb cinc comerços adherits. De tota manera, confien a anar sumant persones en les properes setmanes, a mesura que vagin obrint els canals de comunicació que han previst. Fins ara ja disposaven d’una adreça electrònica per anar rebent les queixes i properament engegaran una línia de telèfon, la web i els comptes de Twitter i Facebook. «Volem tenir un funcionament marcadament online per ser el màxim de transparents possibles», va subratllar Ferreira. I també volen impulsar una revista trimestral en paper i digital per fomentar hàbits de consum responsable.

PUBLICITAT
PUBLICITAT