PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La reputació d’Andorra és bona, més a fora que dins de casa

La primera fase del treball d’investigació recull dades que sorprenen els implicats

Per El Periòdic

La CEA presenta el projecte de la Marca Andorra, uns mesos enrere.
La CEA presenta el projecte de la Marca Andorra, uns mesos enrere. | Maricel Blanch

El projecte de la Marca Andorra cada vegada està més a prop de ser una realitat. Just ahir l’empresa Bloom Consulting va presentar a la Taula Marca Andorra –integrada per la CEA, el Govern, els comuns, els grups parlamentaris, la Cambra de Comerç i l’EFA– els resultats de la primera fase del treball d’investigació. Entre les dades més rellevants i sorprenents, segons reflectia el comunicat de la CEA, hi ha que «Andorra és més i millor del que ens pensem els andorrans».

De tota manera, contràriament al que sol passar en aquesta mena d’estudis, la població nacional ha valorat de forma molt crítica els diferents apartats que s’han incorporat en l’enquesta, com el turisme, el talent o els negocis, uns àmbits que s’han puntuat molt millor des de fora. En el cas del turisme, no obstant, la percepció externa i interna sí que es troben força alineades. Els resultats també conclouen que les crisis financeres viscudes a Andorra no han tingut el mateix impacte reputacional al Principat que en l’àmbit internacional, on ha estat molt menor. 

La població nacional valora de forma molt crítica àmbits com el turisme, el talent o els negocis

A més, l’estudi de la consultora capdavantera a escala internacional revela que el desconeixement és un dels principals enemics del país, «ja que determina molt clarament els mercats que interessen al Principat i que precisament més ens puntuen: Catalunya, el sud de França i la resta d’Espanya, cap on val la pena centrar els esforços», exposen en el comunicat.

Diverses opinions

Els resultats d’aquesta primera fase d’investigació arriben després que la consultora internacional hagi entrevistat fins a cinquanta stakeholders nacionals, és a dir, persones influents de la vida política, econòmica i social del Principat que han aportat el seu coneixement i experiència per bastir els fonaments de la Marca Andorra. La CEA va impulsar una enquesta que va obrir a la participació de tota la ciutadania i Bloom Consulting també va dur a terme un estudi exhaustiu de l’empremta digital d’Andorra a Internet i gairebé 5.000 enquestes en 13 mercats internacionals per fer un dibuix del que suggereix el país a l’exterior. Tot i disposar ja d’aquests resultats, la Marca Andorra no es presentarà fins al proper dia 5 de març.

PUBLICITAT