PUBLICITAT

Andorra la Vella

ESADE potenciarà l’emprenedoria en els estudiants de secundària

El Govern i l'escola de negocis signen un acord per a l'escola de segona ensenyança

Per El Periòdic

Visita de l'equip d'Esade a l'escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma.
Visita de l'equip d'Esade a l'escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma. | SFGA

El darrer informe sobre el desenvolupament mundial, elaborat pel Banc Mundial, assenyalava que «molts dels nens que actualment assisteixen a l’escola primària, una vegada arribin a l’edat adulta, treballaran en feines que avui ni tant sols existeixen».  Aquesta és una de les premisses fonamentals per les quals el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior va signar ahir un «partnership» amb ESADE.
«Hi ha una voluntat de l’Escola Andorrana de valoritzar les nostres competències transversals per saber si ho estem fent bé» va manifestar el ministre Eric Jover. La suma d’aquestes competències transversals queden aglutinades sota el concepte d’emprenedoria, raó per la qual Jover va recórrer a ESADE, una institució «especialista en emprenedoria a un nivell molt més elevat que l’educació obligatòria». 

De les dues reunions de treball mantingudes —un equip tècnic de l’escola barcelonesa va entrevistar-se amb estudiants andorrans per recollir informació— n’ha sorgit un acord per crear «una eina que permeti avaluar i desenvolupar les capacitats en emprenedoria dels alumnes de segona ensenyança de  l’Escola Andorrana» va manifestar el ministre.

«És una iniciativa pionera i extremadament valuosa. No conec res semblant amb aquest afany d’incorporar mecanismes rigorosos d’avaluació» va sostenir el director general d’ESADE Koldo Echebarria. I es que més enllà dels coneixements tècnics, l’emprenedoria s’associa especialment amb les conegudes com a «habilitats toves»:  el treball en equip, l’esperit crític, la capacitat d’assumir riscos o l’aprenentatge de manera autònoma, entre moltes d’altres.

ESADE mesurarà les «habilitats toves» dels alumnes amb l’objectiu d’introduir «propostes innovadores» a l’escola

El projecte es durà a terme durant tres anys, constarà d’una partida pressupostària de 50.000 euros per a cada exercici i es dividirà en tres fases. La primera d’elles consistirà que un grup d’investigadors d’ESADE creï «l’eina» que definirà els criteris i paràmetres d’avaluació, que alhora servirà també per proposar alguna iniciativa «de millora continua» amb l’objectiu de ser implementada en el proper curs acadèmic. En segon lloc es procedirà a l’avaluació del diagnòstic mitjançant elements qualitatius, entrevistes als docents, i quantitatius, mesures objectivables. Finalment s’extreuran les conclusions pertinents i es tornaran a introduir innovacions de manera cíclica al següent any escolar.

Per ESADE,  aquesta oportunitat constitueix «un gran desafiament», ja que son conscients que les habilitats toves «no son senzilles de mesurar». No obstant això el fet de treballar en aquesta matèria permetrà saber «en quines condicions arriben els joves a l’etapa universitària i, per tant, conèixer les claus d’èxit per l’aprenentatge de la capacitat emprenedora a l’educació secundària».

Per la seva banda, des del Ministeri preveuen que els alumnes andorrans adquireixin una sèrie d’intangibles amb els quals fer front a la seva carrera professional d’una manera més competent, tenint en compte la volatilitat d’un mercat que genera constantment nous llocs de feina i que ja no recluta a treballadors exclusivament pel seu grau de coneixement, sinó que també ho fa per la capacitat d’adaptar-se a les tendències més modernes.  

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT