PUBLICITAT

Andorra la Vella

L’Andorra Shopping Festival atrau un 12% més de visitants que el 2017

Camp afirma que l’esdeveniment «salva» la tardor i «compensa» els talls dels Armilles Grogues

Per Victoria Gómez

El ministre Camp durant el Balanç de l’Andorra Shopping Festival.
El ministre Camp durant el Balanç de l’Andorra Shopping Festival. | SFGA / C. ESTEVE

El Ministeri de Turisme era «optimista» i preveia que la celebració de l’Andorra Shopping Festival del passat mes de novembre –de l’1 a l’11– atrauria un 4% més de visitants que l’any anterior. Finalment, les expectatives es van veure superades i es va arribar al 12%, el què suposa un total de 278.106 persones. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va destacar l’entrada de ciutadans francesos que va arribar a 127.000 persones, 10 punts percentuals per sobre del previst. No obstant això, els visitants espanyols van seguir sent els més nombrosos de l’esdeveniment, amb 151.000 persones, també per sobre de les previsions. Si es desglossen les xifres per tipus de visitants, 196.544 van ser excursionistes i 81.562 turistes. 

El cost global de l’organització de l’esdeveniment va ser de 617.000 euros, 20.000 euros menys que el 2017. El 63% del pressupost es va adreçar a la comunicació a internet, ràdio i televisió, i el 37% restant pel que fa a la dinamització. Per tant, un cop obtingudes aquestes xifres, el titular de Turisme va confirmar que  en el pressupost del Govern «ja està prevista la nova edició del 2019», ja que aquest divendres es presenta el pla de màrqueting comercial d’enguany en què l’Andorra Shopping Festival «forma part dels esdeveniments que s’haurien de dur a terme aquest any». Com sempre, s’ha de celebrar en torn el festiu de Tots Sants. Així i tot, l’última paraula la tindrà el ministre de Turisme que surti a la nova legislatura.

 

Salvats pel Shopping

Així, l’última edició de l’Andorra Shopping Festival, es va convertir en «una de les millors xifres dels últims anys», segons el ministre de Turisme, les quals van permetre «salvar» tant el mes de novembre com la temporada de tardor «en positiu». Segons les estimacions de Camp, la gran afluència de visitants durant la primera quinzena de novembre va permetre «compensar» les pèrdues causades per la crisi dels Armilles Grogues francesos que en diverses ocasions van tallar la carretera d’accés al Principat pel Pas de la Casa.


Més que compres

Dins el marc de totes les activitats que s’ofereixen durant aquests 15 dies, les més ben valorades pels visitants van ser els concerts de música i el teatre al carrer, les ofertes i promocions dels comerços i els menús gastronòmics de l’Andorra a Taula. Així mateix, les activitats infantils van seguir sent un èxit assegurat, ja que el públic principal és molt familiar. El ministre va reconèixer que «els comerços no poden estar constantment fent promocions», i menys quan s’enllaça l’Andorra Shopping Festival amb el Black Friday, de manera que es valora positivament l’organització d’activitats que vagin més enllà dels descomptes comercials. 

 

Setena edició assegurada

La sisena edició de l’Andorra Shopping Festival es va reafirmar com «l’esdeveniment de referència per dinamitzar l’oferta de country break», en paraules del gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Aquest anglicisme fa referència a les estades curtes de turisme urbà que normalment s’aplica a grans ciutats, però que en el cas d’Andorra «ofereix l’avantatge de poder visitar un país sencer». 

Budzaku va detallar el pla de comunicació, a través del quals s’ha apostat pels mercats de proximitat. Pel que fa a les xarxes socials, Andorraworld va incrementar el nombre de seguidors en tots els seus comptes, sent Instagram el què més amb un creixement del 3% entre el 16 d’octubre i el 10 novembre. La newsletter exclusiva també va experimentar un índex d’obertura dels correus del 12% –490.000 persones–, quan no s’acostuma a superar el 9%. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT